ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Moderátor: čapik
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Nezapisuju, protoze ted jezdim sluzebnim Sharanem a ten muj stoji a ceka, co s nim bude dal.
To vypnuti dobijeni jsem udelal u obou.
Ale kdyz se nad tim zamyslim, spotrebou by to ve finale nemelo moc hnout
To vypnuti dobijeni jsem udelal u obou.
Ale kdyz se nad tim zamyslim, spotrebou by to ve finale nemelo moc hnout
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
moc asi ne, zalezi, co vsecko se pri rekuperaci vypina...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
No spis je to o tom, co ta samotna rekuperace v praxi je
Alternator dobiji prakticky jen v techto pripadech:
brzdis(motorem nebo brzdou, proste noha neni na plynu )
mas zapnute vyhrivani sedacek
klesne napeti baterie pod stanovenou hodnotu
Ve vsech techto pripadech, mozna jsem na neco zapomnel, dodava alternator napeti kolem 15V.
Jinak je regulatorem pozadavek na dodavane napeti minimalizovan, spotrebice odebiraji energii z "dobite" baterie, tzn.alternator se nepere s takovym magnetickym odporem a to by melo znamenat ve vysledku nizsi zatez motoru, resp.pri zadane dynamice nizsi porci paliva... jenze o kolik? A potom taky v idealnim svete, laboratornich podminkach.
Realita muze byt prave opacna... prakticky neustale ma baterie podstav a pri narazovych odberech muze byt zatez alternatoru vyssi, nez kdyby dobijel linearne po celou dobu...
Zajimavy clanek, byt se netyka koncernu, je tady:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/m ... zkusenost/
Alternator dobiji prakticky jen v techto pripadech:
brzdis(motorem nebo brzdou, proste noha neni na plynu )
mas zapnute vyhrivani sedacek
klesne napeti baterie pod stanovenou hodnotu
Ve vsech techto pripadech, mozna jsem na neco zapomnel, dodava alternator napeti kolem 15V.
Jinak je regulatorem pozadavek na dodavane napeti minimalizovan, spotrebice odebiraji energii z "dobite" baterie, tzn.alternator se nepere s takovym magnetickym odporem a to by melo znamenat ve vysledku nizsi zatez motoru, resp.pri zadane dynamice nizsi porci paliva... jenze o kolik? A potom taky v idealnim svete, laboratornich podminkach.
Realita muze byt prave opacna... prakticky neustale ma baterie podstav a pri narazovych odberech muze byt zatez alternatoru vyssi, nez kdyby dobijel linearne po celou dobu...
Zajimavy clanek, byt se netyka koncernu, je tady:
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/m ... zkusenost/
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
v clanku toho moc neni no zkusil sem to a uvidime, co to udela u PSA se dobijel i kondenzator, kterej pak sypal tu ulozenou energii pri S&S a nebo prave mozna pri tom sporovani energie... na alternatoru bude urcite nejaka spojka, ale ze by se uplne v urcitych situacich odpojoval a cely palubni system by jel z bezny baterie?
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
ahoj, udelal sem nejaky mereni VCDSkem (ale nevim, estli dobry skupiny): vyslo nabijeni:
14,848V - MAX BAT
12,928V - MIN BAT
13,338V - Průměr
nabijeci proud byl max 3,8A, min 1,2A vybijeni, prumer 0,8A dobijeni
stav reku a proud reku byl porad "aktivni" a rezim reku se menil "tah" a "decelerace" - v rezimu decelerace se baterka nabijela na ty MAX hodnoty z nabijeni
stav nabiti zustaval neustale na 78% podle diag
polozka "vykon alternatoru" zustala po celou dobu na "0"
mam z toho dost pocit, ze ta reku teda vypnuta neni... nebo? co pripadne zvolit na kanaly pro merene hodnoty? udaje jsou z "motoru" a "regulace baterie"... reku vypnuta podle navodu od "maxie", diky
14,848V - MAX BAT
12,928V - MIN BAT
13,338V - Průměr
nabijeci proud byl max 3,8A, min 1,2A vybijeni, prumer 0,8A dobijeni
stav reku a proud reku byl porad "aktivni" a rezim reku se menil "tah" a "decelerace" - v rezimu decelerace se baterka nabijela na ty MAX hodnoty z nabijeni
stav nabiti zustaval neustale na 78% podle diag
polozka "vykon alternatoru" zustala po celou dobu na "0"
mam z toho dost pocit, ze ta reku teda vypnuta neni... nebo? co pripadne zvolit na kanaly pro merene hodnoty? udaje jsou z "motoru" a "regulace baterie"... reku vypnuta podle navodu od "maxie", diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Neni a ani ju takto nevypnete.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
subjektivne se zlepsil pocit z auta, auto se jakoby uklidnilo, ale koukam, ze asi "placebo"... da se pripadne nejak teda SW vypnout? diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Nie. Jedine odpojenim konektora.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
zkusim promerit stejne udaje pri puvodnim nastaveni... dam vedet, diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Které kanály jsi logoval? Udělám to stejně a můžeme to porovnat...
Ad r@pid:
nemyslím si, že by to nešlo deaktivovat diagnostikou - já to mám pouze přes VCDS dle toho návodu z německého fora a jednak jsem od té doby neměl problém s podstavem baterie a druhak počas jízdy je napětí na konstantní, respektive kolísá mezi 14,90-15,00 V
Při továrním nastavení to bylo 12,40 - 15,00 dle toho, v jakém režimu se jelo a jaké spotřebiče byly v provozu.
Ad r@pid:
nemyslím si, že by to nešlo deaktivovat diagnostikou - já to mám pouze přes VCDS dle toho návodu z německého fora a jednak jsem od té doby neměl problém s podstavem baterie a druhak počas jízdy je napětí na konstantní, respektive kolísá mezi 14,90-15,00 V
Při továrním nastavení to bylo 12,40 - 15,00 dle toho, v jakém režimu se jelo a jaké spotřebiče byly v provozu.
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Ale hlavně, co mi z toho vychází, pokud bych chtěl rekuperaci zachovat, jediná vhodná baterie, která tady tu bláznivou horskou dráhu stavu napětí unese a neumře za 3-4 roky, je AGM... ta EFB na tohle stavěná není ... jenže doba si to žádá, nikdo nestojí o to, aby baterie vydržely 8, 10 let...
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
z baterie (61) toto:Které kanály jsi logoval? Udělám to stejně a můžeme to porovnat...
14:18:28
13.50 V Generator Napeti (pozadovano)
1.250 A budic proud
13.312 V baterie Napeti
1.4 A baterie proud
78.0 % starnuti baterie (nabijeni)
ZAP Generator stav
aktivní rekuperace stav
aktivní proud regulace stav
tah rekuperace rezim
nema to primo cislo kanalu, jak normalne, ale je to v rozdeleny v nejakejch skupinach...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- r@pid
- Pilot
- Příspěvky: 713
- Registrován: 23.01.2016 20:50
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Maxie sorry neverim ti vobec ze ju mas deaktivovanu. Uz som to x krat pisal ze stav baterky NEDOKAZUJE nic. Prid do Ba, nalogujem ti ju a dokazem ti ze si veselo robi co chce.
- maxie
- Člen klubu
- Příspěvky: 432
- Registrován: 22.10.2007 16:44
- Bydliště: Mohelnice(SU)
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Takze kdyz je napeti na svorkach po celou dobu jizdy 14,9-15,0V, tak to podle tebe znamena presne co?
Ale klidne dojed, jestli mi chces neco dokazovat, ja nemam na nejake takove cestovani zbuhdarma cas
Ale klidne dojed, jestli mi chces neco dokazovat, ja nemam na nejake takove cestovani zbuhdarma cas
-
- Pilot
- Příspěvky: 734
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: ELEKTRO, Akumulátor (baterka)
Ono to podle me neni potreba zase tak prozivat... V B7 (ktera ma uz taky "rekuperacni" dobijeni) mam puvodni AGM baterku 8 let a porad funguje...