Jakou autonabíječku

Moderátor: čapik

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Ipanema »

Měl bys mít na krytu baterie barevný symbol, že "-" nesmíš připojit na baterii na přímo.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od longerski »

Jj, je tam.Obrázek

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Ipanema »

Ano, takhle je to OK. Tak dobrou noc... :D
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Tomfino
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 07.05.2009 23:16
Bydliště: Liberec

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Tomfino »

Mohu se jen zeptat, v čem je rozdíl připojení nabíječky na "-" kontakt baterie nebo na kostru?
To se opravdu baterie nenabije?
Nebo v tom je "zapojená nějak řídící jednotka", když je to připojené na kostru?

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Ipanema »

Tohle nevím. Možná by to šlo vygooglit... Já nabíjím běžnou baterku tak, že svorky napojím na oba její póly.
AGM a EFB baterie se nesmí. Důvod jsem nikdy nezkoumal.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od JirkaVys »

:-D Tam kde je nyní svorka - z fotky... Tak je to skoro úplně to samé jako kdyby to bylo přímo na baterii na pólu -. Stačí se podívat kam vede ten kabel z pólu... samozřejmě tam kde je nyní ta svorka, takže možná o 10cm dál na kabelu, ale určitě je to i takto správně. (Také to tak nabíjím, jako to máš na fotce a zatím žiju, jen s pootevrenou kapotou.)
Ideál je to dávát někde k šasi vozidla, zkrátka co nejdál od pólu baterie nebo přívodu paliva.
Dělá se to kvůli případným vyparum z baterie při nabíjení uvnitř vozu, aby nedošlo k explozi. To že to máš nyní o 10cm vedle tě nezachrání a v případě zajiskreni + výpary .... :)
Ale to neznamená že se něco může stát nebo že tam ty výpary opravdu při nabíjení budou :)
Svorky na obou polech baterie se to nabíjí pokud je baterie mimo vozidlo. Uvnitř vozidla jedna svorka na plus baterie a druhá svorka na kostru, nikoliv v blízkosti baterie, ale ani palivového vedení.
Všechny typy se nabíjí stejně ať je to AGM či klasika. Jen pro ty šmejdy AGM je potřeba nabíječka co to umí.
To je celá věda :)

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od longerski »

OK.
Rano prijdu k autu, nabijecka signalizuje plne nabito. Odpojim ji pripojim k polum, abych zjisti napeti a opet jen 12,3V a signalizace ze je vybita. Nastartoval jsem, v garazi 4,5°, ale pocitove nic moc, uvidim dneska, az pojedu z prace a auto bude stat venku v mrazu.
Myslite, ze je baterka v haji nebo ji jen ta autonabijecka neumi nabit?
Diky

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od JirkaVys »

A v manuálu je napsáno že tato Lidl nabíječka umí i nabíjet AGM baterie nebo tam nic není?
I když mám pocit že oproti klasice je tam jen nižší dodáváný proud, ale lepší když je na to nabíječka dělaná.
Je spíš dost možné, že baterie neudrží napětí a po pár hodinách nabíjení klesne zase na nějaké své maximum.
Ideálně by bylo vhodné zajet do servisu, popř tam kde mají zátěžový test na baterie a nechat ji otestovat jak na tom je.
Protože hodnota ve voltech toho moc neřekne, může být článek pryč apod a i tak to může ukazovat plně nabito, přitom je po ní.

Já třeba minulý týden dával novou baterii, protože po nabití startovala luxusně asi tak 3 dny, a pak už zase takové slabší. A udržet na ni napětí vyšší jak 12.4V byl zázrak, nicméně už byla stará skoro 5 let. Byla to originál VW baterie, nyní jsem dal EXIDE PREMIUM s vyšším startovacím proudem a kapacitou, což vlastně i ta originál byla od výrobce EXIDE, jen přebalena.

Jinak měřit napětí je potřeba v klidovém režimu. Takže ideálně dát nabíjet, nechat pootevrenou kapotu aby šla otevřít a zamknout vozidlo dalkou. A po nabití zvednout kapotu a zkusit napětí. Až poté odemknout vozidlo. Protože pokud je vozidlo odemčeno nebo se odemne, nastartuji se jednotky atd a hned je odběr, takže napětí je pak zase jinde.
Naposledy upravil(a) JirkaVys dne 22.01.2019 07:00, celkem upraveno 1 x.

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od longerski »

Jj, v manualu je psano, ze AGM umi.
Zkusim ji dnes znovu pripojit, nabit a pak zmerit v klidu.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od JirkaVys »

No teoreticky pokud je teď nabito přes noc, tak stačí nechat otevřenou kapotu dokořán, zamknout dálkou a počkat třeba tak hodinku až se baterie uklidní... ať už po jízdě nebo jen obyčejným odemknuti a jít to pak změřit, nabíjet znova nemá cenu.

longerski
Řidič
Řidič
Příspěvky: 66
Registrován: 30.01.2018 08:15

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od longerski »

Ok, zkusim tedy takto zmerit.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Ipanema »

Může být už špatná ta baterka. Je divné, že se i tak ale hodnota nezvýšila. Zkus ten 2. program (autíčko místo vločky).

Lídlácká umí AGM. Psal jsem to, že soused si ji ode mě půjčuje, nabíjí si své auto a je s ní spokojenější než se svojí CTEK. On má taky start-stop systém.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od JirkaVys »

Hvězdička - nabíjení pod 5C
Klasika auto - nabíjení nad 5C
Rozdíl u hvězdičky jen je ten, že nabíjí o 0,3V vyšším napětím.
Zkusil bych hlavně změřit to v tom klidovém stavu, protože jinak je to měření úplně jinde.
Hodnota se od nabití změnit nemusí, pokud baterie neudrží napětí, pak po X hodinách klesne tam, kde mohla být předtím.
Zkusil bych to změřit a to ať v klidovém stavu, tak i chvilku po jízdě, zda tam bude změna napětí

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od Ipanema »

Ta nabíječka tu baterku nejdřív otestuje jestli udrží a pak až ji nabíjí do plna. Má to 6-7 cyklů to nabíjení.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Jakou autonabíječku

Příspěvek od JirkaVys »

Tak to kontroluje snad až po nabití ne. Jenže zkouší jestli nespadne pod 12V, což v jeho případě nespadne, tudíž nabíječka nic neřekne.
No to je jedno. Napětí baterie se vždy měří v klidovém stavu... Což při odemknuti vozidla není a je určitý odběr.
Uvidíme co nameri v klidu.

Jak jsem psal moje minulá baterie se také zvládla nabít na nějakých 12.5V, ale po X hodinách se nad 12.4V neudržela, většinou právě taky na těch 12.3V seděla.

PS: Dle manuálu k Lidl nabíječce je AGM nabíjení ve volbě hvězdičky. U volby auta tam o AGM nic není, tak bych to raději nezkoušel.

Odpovědět

Zpět na „Elektro + hudba + navi“