Zdarec všichni více či méně šťastní majitelé SA třetí řady. V létě jsem zakoupil Alhambru 2012, 100kW + 6st DSG, najeto (dle tacho-kdo ví, jestli to je pravda-koupil jsem ji sice v Německu, ale auto je původně z Belgie a prodejce Rus narozený na Ukrajině ) 220 tis. První jízdy byly v pohodě, ale poslední dobou se auto začalo při cca 90-100 km/h dost třepat. Ani ne jako od nevyvážených kol (to by šlo do volantu?), ale jako kdyby byly špatné poloosy - tak se alespoň chovala moje předchozí Alhambra II (1,9 TDI PD), kde odešly (téměř najedno) vnitřní klouby. Tam byl ale znatelný rozdíl v třepání v záběru (=téměř žádný) a při sundání nohy z plynu, tady je to v podstatě pořád stejné. Poloosy na pohled nijak viditelně poškozené nejsou... pátral jsem po různých informacích, např. na německém fóru jsem narazil na zprávy, že by mohly být špatné lamely v DSG, taky setrvák, dokonce tam jeden majitel psal, že musí každé cca 3 měsíce resetovat řídící jednotku převodovky atd.
Nemáte někdo nějakou zkušenost s podobnou závadou?
Díky za případné info.
Majkl
Vibrace při jízdě
Moderátor: čapik
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace při jízdě
Poloosy...
Nebo:
-Nemáš kaput tlumiče a špatně sjeté pneu?
Vyvážení kol, ztracené závaží či křivý disk.
-Vnitřní klouby by měly třepat jen v tahu a umocní se to do kopce s vlekem nebo plným vozem.
Někdy jsou poloosy dobře promazané ale vymlácené a vůle se projeví v tahu.
Jindy jsou takové zatuhlé, protože špatně rotují a opisují malou elipsu což vibruje.
-Když vypneš motor s otevřenýma dveřma, slyšíš kovové třísknutí, jako když spadne kladivo na železný disk?
-vůle v nápravách, první jsou vymlácené zadní uložení předních ramen a svislé spodní čepy,geometrie
-třetí spodní silentblok zavěšení motoru co je u výfuku
-vůle v ložisku kola
Nebo:
-Nemáš kaput tlumiče a špatně sjeté pneu?
Vyvážení kol, ztracené závaží či křivý disk.
-Vnitřní klouby by měly třepat jen v tahu a umocní se to do kopce s vlekem nebo plným vozem.
Někdy jsou poloosy dobře promazané ale vymlácené a vůle se projeví v tahu.
Jindy jsou takové zatuhlé, protože špatně rotují a opisují malou elipsu což vibruje.
-Když vypneš motor s otevřenýma dveřma, slyšíš kovové třísknutí, jako když spadne kladivo na železný disk?
-vůle v nápravách, první jsou vymlácené zadní uložení předních ramen a svislé spodní čepy,geometrie
-třetí spodní silentblok zavěšení motoru co je u výfuku
-vůle v ložisku kola
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 48
- Registrován: 07.08.2015 17:14
Re: Vibrace při jízdě
Ja to dopadlo?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 18.02.2019 19:26
Re: Vibrace při jízdě
Táke bych rád věděl jak to dopadlo?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 17.11.2015 13:27
Re: Vibrace při jízdě
Zkoušel jsem vyměnit to, co bylo evidentně vadné - na přední a zadní nápravě všechny silentbloky a tlumiče, to jsem musel, bo při jízdě v sedmi lidech se mi za 1600 km sjely pneu vnitřkem tak, že lezlo plátno
Pak jsem už víc nestihnul, auto je prodané. Ale byl určitě načatý setrvačník (což by se také mohlo přenášet na celé auto) a ještě jsem zvažoval poloosy, i když při jízdě v plném rejdu se z nich žádný zvuk neozýval (ale pokud byly víc volné vnitřní klouby, tak by se ani tak neozýval).
Pak jsem už víc nestihnul, auto je prodané. Ale byl určitě načatý setrvačník (což by se také mohlo přenášet na celé auto) a ještě jsem zvažoval poloosy, i když při jízdě v plném rejdu se z nich žádný zvuk neozýval (ale pokud byly víc volné vnitřní klouby, tak by se ani tak neozýval).
-
- Řidič
- Příspěvky: 147
- Registrován: 17.11.2008 15:49
- Bydliště: Bratislava
Re: Vibrace při jízdě
Ja mam podobny problem. Alhambra 2011 2.0 140k DSG cca 190000km v zabere hlavne na dialnici do kopca cca medzi 70-100km/h je pocut klepot. Podla mojho nazoru je to klb ale neviem identifikovat ci je to vnutorny alebo vonkajsi. Ked som stym bol v servise tak vymenili silentblok na prevodovke pretoze bol udajne dost volny ale vibracia a klepot neprestali. Vozit sa na tom zaujem nemaju u chcu vymienat postupne vonkajsie klby co je cca 200€/ks. Na predoslej Alhambre manual z roku 2002 som mal pri 210000km podobny problem ale tam boli vibracie velmi intezivne a bol vadny vnutorny klb ktory znicil aj unasac ktory sa zasuva do prevodovky. Prosim o radu ako zistit v ktorom bude problem.
Seat Alhambra III 7N Style 2012 2.0 TDI CR 140 K/103 KW ECOMOTIVE DSG