Náhodné vybíjení baterie

2010 - 20..

Moderátor: čapik

Odpovědět
C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Mám Sharana 7N rok výroby 2010, 1968cm3, 100kW, diesel, jako 2. majitel už 4 roky. Auto má deaktivovaný StartStop, vzhledem k tomu, že během jízdy nabíjí soustavně 14.-14.1V má deaktivovanou i rekuperaci a kupodivu vůbec nežere močovinu. (2 roky zpátky jsem se pokusil dolít a vešly se tam tak 3 deci). Netuším, jakými prostředky toho původní majitel dosáhl. Filtr pevných částic podle automechanika na základě diagnostiky je čistý z 80%. Za celou dobu jsem si nevšiml, že by regeneroval, ale to neznamená, že se tak neděje. Údajně byl původním majitelem měněný, tak snad tam i fyzicky je, ale STK to prošlo bez problémů tak je vše snad OK.

Problém je, že zcela náhodně (1x za půl roku nebo i 2x do měsíce) se do druhého dne vybije baterie. Děje se to po celý rok a nemá to souvislost třeba s velkými vedry. Než jsem zjistil, co se vlastně děje, tak jsem vyměnil původní baterii ještě z výroby s tím, že odešla. A protože je SS vypnutý, pořídil jsem obyč Excide. (nikde jsem nic nekódoval) Když to baterii vytáhlo znova, servis zrepasoval alternátor s tím, že ne úplně dobře dobíjel?! Po tom, co to baterii několikrát naprosto vybilo a už ztrácela kapacitu, jsem letos na jaře koupil novou Excide AGM. (opět jsem nic nekódoval. Nemám kabel a ani to neumím a vzhledem k nedobrovolným zkušenostem s vybitou baterií jsem ji měl venku už mockrát nebo ji přehazoval za jinou. Nikdy jsem neměl jako následek odpojení baterie rozsvícené kontrolky nebo zvýšené otáčky apod.) Pořídil jsem hlídání napětí přes Bluetooth. Jezdím zhruba 1 – 2x do týdne a cca 2 hodiny po každé jízdě jdu zkontrolovat napětí autobaterie, jestli jí to nevybíjí. (pěknej opruz) Cca 4x se mi podařilo odchytit odběr většinou stačilo nastartovat a odběr přestal, ale jednou nepomohla ani krátká jízda a musel jsem odpojit baterii.

Naposledy jsem měl čas a auto za plotem, tak se mi podařilo připojit multimetr (bez přerušení obvodu) a začal jsem vytahovat pojistky. Z pojistkové skříně v kabině to nic nebylo. Až v motorovém prostoru pojistka stabilizátoru napětí (ať už je to cokoliv viz. Přiložené fotografie) způsobila, že odběr spadl na normální hodnotu cca 0,2A (vybíjení baterie 1,98A, auto po odemčení v normálním stavu 0,25A, cca po půl hodině 0,02A) Po zapojení pojistky se zvýšený odběr neobnovil.

A teď jde o to, jestli to může způsobovat ten stabilizátor napětí a nebo je to něco co je přes stabilizátor napětí jen připojené. Napadá někoho zda to může způsobovat stabilizátor napětí nebo pokud je reálnější 2. možnost, napadá Vás jak postupovat dál při hledání?

Děkuju za rady a tipy.
IMG_20190802_192505.jpg
IMG_20190802_194115.jpg

Uživatelský avatar
anydraj
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 242
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od anydraj »

Tohle se blbe hleda.V prvni rade bych se podival, jestli jsou
vsechny pojistky v Ebox a platu uvnitr spravne osazene.

jpospisil
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 09.12.2019 19:10

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od jpospisil »

Zdravím

Alhambra 7N mi dělá něco podobného. Za 4 měsíce náhodně ze dne na den baterka KO. Normálně klidové napětí 0,2 amper.. Nemá někdo schéma zapojení pojistek??

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Předpokládám, že kdyby pojistky nebyly správně osazené, dělalo by to stále a ne jen náhodně. Nicméně dobrý tip. Zkusím všechny v boxu v motoru vytáhnout a znova osadit. (ty v kabině jsem vytahoval při hledání toho odběru :-) )
Dostala se ke mě informace, že občas u vw je problém s boxem na pojistky. Údajně může být problém, že dojde k oxidaci spojů a pak může něco zůstat zapnuté což by mohlo tento problém způsobovat. Je to jedna z cest kudy se ubírat. Uvidíme.

Ještě někdo nějaké tipy nebo alespoň info co to ten stabilizátor napětí je a co je na něj napojené, případně jestli by to mohl způsobovat on?

Děkuji

GPS
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 30.12.2019 18:07

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od GPS »

Mám tedy Sharan r.v.2016, ale přišli jsme na to, čím to je a bylo to více věcí.
1) relé studené spoje
2) pod pojistkovou skříní prehnile a presoupane kabely
U nás vyřešeno, třeba máte to samé. Za zkoušku nic nedáte a mohlo by Vám to pomoci.

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Děkuji za nápad.
Zeptám se. U jakého relé byly ty studené spoje. Nebo je to relé součástí pojistkové sříně.

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Problém zatím stále přetrvává. Je zvláštní, pokud by to byl některý z výše uvedených problémů, že by na odstranění stačilo vytažení pojistky stabilizátoru napětí, bez jakéhokoliv jiného mechanického zásahu.
Netuší někdo co je přes ten stabilizátor napětí připojené?

Ollin
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 48
Registrován: 16.08.2016 14:43

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od Ollin »

Stabilizátor napětí obvikle bývá přímo na alternátoru. Slouží k regulaci napětí při dobíjení baterie za jízdy.
VW Sharan 7N Highline 2011 2.0 TDI CR 140 K/103 KW

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Moc tomu nerozumím, ale myslím, že to co zmiňujete je regulátor napětí. Stabilizátor jestli to chápu správně, podle toho co jsem našel na netu, by měl zajišťovat 12V i při výkyvech napětí např. při startování hlavně pro elektroniku. Potřeboval bych vědět co je přes něj napojeno konkrétně u Sharana.

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Ještě doplním graf jak to vypadá, když to začne náhodně vybíjet baterii.
Jsou tam vidět dva starty s jízdou, pak to začalo žrát baterii, následoval další start a jízda a pokračování vybíjení.
Přišlo mi, že dřív stačilo nastartovat a vypnout motor a přestalo to s vybíjením. Teď je nejspolehlivější pomoc vytáhnout tu pojistku stabilizátoru napětí.
Přílohy
Screenshot_2019-12-01-16-54-20-418_com.dc.battery.monitor2.png

Uživatelský avatar
SupermanXXX
Profík
Profík
Příspěvky: 1160
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: střední čechy

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od SupermanXXX »

Na Audi to reaim dost casto nekdy se to hleda dost blbe a takoveto mereni v podstate nic nerekne. Nekdo tu psal klidovy odber 0.2A to je stejne moc a ma tam zavadu. U vas pokud mate podezreni na stabilizator tak ho vymente . Taky to muze byt zalezitost software treba u A8 jsem vyresil podobny problem updatem mmi....

C-ampari
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 26
Registrován: 01.07.2009 14:46

Re: Náhodné vybíjení baterie

Příspěvek od C-ampari »

Předpokládám, že přes ten stabilizátor napětí bude napojeno spousta dalších věcí. Tím pádem vytažení jeho pojistky "vypne" asi i vše co je přes něj napojené. Takže jediné podezření je, že to dělá něco za stabilizátorem možná i samotný stabilizátor. Jen mi zatím nikdo nebyl schopen poradit co to je. Nebo jak dál postupovat s hledáním. Odběr po vrácení pojistky stabilizátoru byl 0,2A (předpokládám, že něco napojené přes ten stabilizátor se probudilo) a cca po 30 minutách kleslo na 0,02A.
To měření (graf) mám jen na hlídání, jestli ta mrcha zase nebere baterku, abych s tím mohl něco za včas udělat. Je to takový bazmek přidělaný k pólům baterie a telefon se s tím spojí přes bluetooth.

Odpovědět

Zpět na „SAIII Sharan 7N + Alhambra“