Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Moderátor: Mára_VR6
Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Zdravím kolegové, prosím o radu zda se s tím již někdo nesetkal, občas mi při podřazení ze 4 na 5 "kopne" do kardanu , prostě rána od podvozku. Stane se to při nízkých otáčkách na pátý rychlostí stupeň a náhlém přidání plynu a zřejmě v té chvíli dojde k podřazení na čtvrtý rychlostí stupeň.
Ložisko na kardanu je měněné, žádné vůle jsem nikde neobjevil, šrouby jsou dotažené a diagnostika nic neodhalila (třeba nějaký nesoulad motoru a převodovky) Jediné co mě napadlo je uložení motoru.
Děkuji za nějaké podněty.
Ložisko na kardanu je měněné, žádné vůle jsem nikde neobjevil, šrouby jsou dotažené a diagnostika nic neodhalila (třeba nějaký nesoulad motoru a převodovky) Jediné co mě napadlo je uložení motoru.
Děkuji za nějaké podněty.
VW Touareg 3,0 TDI V6 - 06
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01.05.2019 21:03
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Obávám se, že je to chyba ventilového bloku (hydraulického rozvaděče) automatické převodovky - pokud to tedy dělá až po zahřátí oleje v automatu (cca 20km). Je to nepříjemné kopnutí při řazení z pětky na čtyřku a moc to neprospívá hnacímu řetězci. Oprava výměnou ventilového bloku za repasovaný nebo repase stávajícího. Lze udělat bez demontáže převodovky z auta.
VW Touareg V10 TDI 2003
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Děkuji za reakci, stává se to velice zřídka a je to opravdu jen na zahřátém vozidle. Takže by to mohlo odpovídat popisu. Je nějaká možnost jak to potvrdit, nebo musí ventilový blok ven? A pozná se na něm, při rozebrání, že je to opravdu ono? A mohu poprosit o odkaz na konkrétní díl.
VW Touareg 3,0 TDI V6 - 06
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.09.2010 13:17
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Zdravím, taky mě to dělalo, mám najeto 250 000 na V10TDI, bylo hodně pokusů jak to odstranit - výměny oleje, aktualizace software, návštěvy autorizovaných servisů apod. V autorizovaných servisech absolutně nevědí. Tahám obytný přívěs 1,7 tuny a myslel jsem, že za to může to velké namáhání. A tak jsem jezdil velice jemně, aby to ty rány nedělalo. Jenomže s přívěsem to nejde nic moc. Pak mi kamarád poradil servis automatických převodovek http://www.zp-automatic.cz/, a já jsem se tam objednal, umí tam změřit tlaky na rozdělovači a umí ho vyměnit za repasovaný. Nechal jsem dát repasovaný rozdělovač, vyměnit olej, filtr a těsnění. Od té doby klid a s přívěsem řadí jako bůh. Pán mi potvrdil, že rozdělovač už tlaky nedržel, že se to stane když se v převodovce nemění olej (chytráci z VW a jejich doživotní náplně automatických převodovek). Já jsem poprvé měnil olej v převodovce asi ve 190 000 km. Celá ta výměna i s díly stála cca 35 000Kč.
Také jsme jezdili s autem a přívěsem s napojenou diagnostikou a převodovka se významně přehřívala, teplota lezla nad 110 stupňů. Ten sériový chladič prostě nestačí při jízdě se zátěží. Na doporučení jsem namontoval doplňkový chladič s vrtulí na čidlo 80 stupňů a vše už je OK.
Také jsme jezdili s autem a přívěsem s napojenou diagnostikou a převodovka se významně přehřívala, teplota lezla nad 110 stupňů. Ten sériový chladič prostě nestačí při jízdě se zátěží. Na doporučení jsem namontoval doplňkový chladič s vrtulí na čidlo 80 stupňů a vše už je OK.
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Ahoj, děkuji za další reakci, každý podnět dobrý. A hlavně děkuji za odkaz. Je pravda, že poprvé se mi to projevilo při jízdě s vlekem - tahám loď a proto jsem si "turka" pořizoval. Ohledně přehřívání zatím problém nemám - teploměr oleje převodovky i se zátěží je v doporučených teplotách.
Škoda, že to mám od toho servisu "trochu z ruky", ale stejně mne to asi nemine, pokud se problém bude projevovat stále více, zatím mi to udělalo za dva roky cca 5x. Olej jsem měnil ihned jak jsem to koupil - ve 180 tis. km, takže také nic moc. Ještě zvažuji zkusit udělat optimalizaci řazení, slyšel jsem názor že to občas může pomoct.
Škoda, že to mám od toho servisu "trochu z ruky", ale stejně mne to asi nemine, pokud se problém bude projevovat stále více, zatím mi to udělalo za dva roky cca 5x. Olej jsem měnil ihned jak jsem to koupil - ve 180 tis. km, takže také nic moc. Ještě zvažuji zkusit udělat optimalizaci řazení, slyšel jsem názor že to občas může pomoct.
VW Touareg 3,0 TDI V6 - 06
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01.05.2019 21:03
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Já se pustil do opravy ventilového bloku sám. Z USA jsem si objednal tento kit:
https://www.ebay.com/itm/TRANSGO-SKO9D- ... c72e0c0a:g:
Rozdělal to, opravil dle návodu (je součástí toho kitu a i na youtube jsou videa) a složil. Plus k tomu olej, těsnění a filtr. Celkově jsem se s náklady vešel do osmi tisíc Kč a den práce od rána do noci. Takže pokud jste šikovní a máte dobré vybavení lze i svépomocí.
Mě už to kopalo hodně a toto mi 100% pomohlo. Auto už mělo nárok, najeto 390 000km a tahalo dvouplaťák. Teď opět převodovka řadí jako nová.
Co se týče těch softwarových záležitostí, tak lze zkusit tu převodovku překódovat, aby řadila pro specifika USA trhu, zda nastane nějaká změna. Softwarem VCDS v řídící jednotce převodovky změnit kódování z toho, co je tam teď (na 99% 4200) na kódování 4216. Ovšem amíci si to naopak mění často na evropskou verzi, protože tato přeřazuje svižněji.
https://www.ebay.com/itm/TRANSGO-SKO9D- ... c72e0c0a:g:
Rozdělal to, opravil dle návodu (je součástí toho kitu a i na youtube jsou videa) a složil. Plus k tomu olej, těsnění a filtr. Celkově jsem se s náklady vešel do osmi tisíc Kč a den práce od rána do noci. Takže pokud jste šikovní a máte dobré vybavení lze i svépomocí.
Mě už to kopalo hodně a toto mi 100% pomohlo. Auto už mělo nárok, najeto 390 000km a tahalo dvouplaťák. Teď opět převodovka řadí jako nová.
Co se týče těch softwarových záležitostí, tak lze zkusit tu převodovku překódovat, aby řadila pro specifika USA trhu, zda nastane nějaká změna. Softwarem VCDS v řídící jednotce převodovky změnit kódování z toho, co je tam teď (na 99% 4200) na kódování 4216. Ovšem amíci si to naopak mění často na evropskou verzi, protože tato přeřazuje svižněji.
VW Touareg V10 TDI 2003
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 01.05.2019 21:03
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Bohužel špinavé ruce, takže jsem moc nefotil
VW Touareg V10 TDI 2003
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
VW Touareg V10 TDI 2005
VW Touareg V6 3,2i 2005
VW Passat V6 2.8i 1999
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Ahoj jsem rád za další reakci, už mám alespoň jasno co mě čeká a co mohu ještě zkusit udělat.
VW Touareg 3,0 TDI V6 - 06
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Ještě dotaz k předchozím příspěvkům, když Vám to začalo "zlobit" dělalo to při každém řazení jak dolu tak nahoru, nebo jen při podřazení?
VW Touareg 3,0 TDI V6 - 06
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 17.09.2010 13:17
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Mě to dělalo když jsem tomu naložil a automat byl nucený rychle přeřazovat z šestky na pětku a z pětky na čtyřku. Ze čtyřky na trojku už ta rána nebyla tak hrozná.
- Anachy
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 29.09.2018 20:26
- Bydliště: Příbram
-
- Nový člen
- Příspěvky: 49
- Registrován: 10.05.2014 09:36
Re: Automat podřazení - "kopnutí" do kardanu
Zdravím všechny
tak už mám ten samý problém jak tady někdo popisuje,rány že se auto snad rozpadne přesně jak zde už bylo popsáno.A můj dotaz někdo v Libereckém kraji kdo to umí opravit popřípadě poradit na koho se obrátit?Díky za odpovědi
tak už mám ten samý problém jak tady někdo popisuje,rány že se auto snad rozpadne přesně jak zde už bylo popsáno.A můj dotaz někdo v Libereckém kraji kdo to umí opravit popřípadě poradit na koho se obrátit?Díky za odpovědi