Alternator

Palubní desky, elektro...

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
XpipinX
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 11.12.2013 12:05

Alternator

Příspěvek od XpipinX »

Zdar borci, mam takový dotaz ohledně altiku dělal jsem dona repas uhliky a snimač a po repasu altik daval neco okolo 14,2 - 14 3 ale ted jsem.si všiml ze kdyz auto nastartují tak altik dává cca 14,2V ale po zahrati motoru zacne napětí klesat az na nějakých 13,8V tak mi to nedalo a koupil jsem jiny altik a ejhle ten samej problem a ted ta otázka nevíte někdo co by to mohlo dělat ,auto Touran 2.0Tdi 103kw

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Alternator

Příspěvek od kubisz »

auto se automaticky po startu ruzne "kontroluje", nastavuje, zacne vic chladit / topit klima, aby dorovnala teplotu, motor jede v jinem rezimu, nez po zahrati apod... proto altik dobiji vice, nasledne po ustaleni a zahrati jiz neni tak vyrazna spotreba a proto intenzita dobijeni, nebo udrzovani baterie klesne; pokud je uz auto vybaveno S&S (start - stop), zasahne do toho i bateriovy management, ktery je SW rizen jeho jednotkou a pak uz je uplne ruzne, jak auto dobiji, nebo nedobiji a jede jen z baterky...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
AmOc1982
Pilot
Pilot
Příspěvky: 853
Registrován: 09.05.2008 23:53
Bydliště:

Re: Alternator

Příspěvek od AmOc1982 »

Já mám trošku opačný problém kontroloval jsem palubní napětí a mám tam 14,5-15V! A kontroloval jsem to proto, že se mi zdálo docela takové krkolomné startování když to dva dny stojí u baráku. Před startem měla baterka 12,5V Mám tam nějakou asi ještě původní 12V 66Ah AGM 380A exide. Asi bych jí vyměnil, ale nevím zda mám koupit znova takovou či nějakou silnější ? Jedná se šediváka (2012) V žlutáskovi (2013) mám pro změnu 12V 70Ah AGM 760A Bosch a je tam lepší výbava včetně nezavislého topení. Obě auta jezdí cca 60km tam a zpět tak že, předpokládám že se cestou baterie zase v pořádku dobijou.
Golf IV 1.9 TDI 81KW AHF highline
Touran 1T3, 2.0 TDI, 103KW, CFHC, 2013 Titanium gelbe
Touran 1T3, 2.0 TDI, 103kW, CFHC, 2012 Grey

Odpovědět

Zpět na „Elektro“