Oprava motoru 1,4TSI 16v 103kW rok 2007

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
JardaV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 18.06.2021 07:48

Oprava motoru 1,4TSI 16v 103kW rok 2007

Příspěvek od JardaV »

Zdravím všechny,

Koupil jsem TOURANA s vadným motorem a po dlouhých úvahách nechci montovat druhý předražený motor s pochybnou minulostí.
Půjdu do GO a prosím všechny zasvěcené a zkušené o rady.
Před poruchou byly měněny rozvody, takže najeto mají několik set km. Vrátit je zpět?
Turbína byla před poruchou jednoznačně repasována.
Blok je již vyvrtaný na rozměr 76,93-76,94 a půjde na honování na rozměr 77,01.
Hlava je v opravě. Zřejmě tlakování, přerovnání, snad výměna vodítek a gufer, možná výměna některých ventilů, zafrézování, zabroušení.
Bude problém po snížení hlavy a srovnání bloku o celkem cca -0,15mm až -0,2mm? Na bočním víku, nebo s rozvdy? Shánět nějaké plusové těsnění pod hlavu? Když jsem mrkal na internet, u různých těsnění se uvádějí různé tloušťky. Kolik je originální tloušťka?
Písty dám asi Kolbenschmit. Jsou na nich rozměry ze kterých vyplývá konečná vůle 0,025mm. Má někdo výhrady či jiné typy? Překvapila mne velká kuželovitost starých pístů 0,6mm. Není to opotřebení! Proč tak moc?
Na výrobce, dodavatele šálků nemám názor. Je na to potřeba přikládat nějaký důraz?
Klikovka se bude brousit o -0,25mm. Zná někdo tolerance opravných rozměrů? Případně jaké docílit vůle na hlavních a zdvihových průměrech?
Je potřeba se zabývat kompresorem? Např výměna oleje, elekromag spojky, atd?
Údajně originál gufera tekly, proto se jako opravné dávají s jinou konstrukcí. Má někdo typ, nebo obj číslo?
Těsnící příruba u setrváku se nasazuje při nastaveném prvním pístu v horní úvrati (jako při výměně rozvodů)? Respektive vyjmutí platové pojistky magnetického kroužku. Zřejmě to sovisí s časování motoru. Chápu to správně?
Vířivé klapy již někdo upravoval tak, že samotné plech obrousil z každé strany o cca 3-4mm. Prostě to, co trčí do hlavy je zůženo o cca 6-8mm. Proč tohle dělal? Má význam shánět neupravované?
A nakonec perlička kterou řeším nyní. Kluzná pouzdra v ojnicích pro pístní čep. Koncern to neřeší a nevede (kup si nové ojnice za 28-tis). Nebude to pasovat z jiného auta? Rozměr vnitřního průměru 19mm, vnější zřejmě zatím 21mm, šířka 20mm. Nebo mi dal starý machr tip, že mám zvětšit pístní čep o 0,01-0,02mm a pouzdro nechat. Staré čepy zbrousit o 0,3mm, nachromovat a přebrousit na míru. Nebude problém s lisováním do pístu? Má se čep kývat jen v tom pouzdře, nebo se předpokládá kyv i v pístu? Ze starých dob vím, že do pístu se čepy vtlačovaly dost těžce a do pouzdra protlačit silou palce (nejpřesnější rozměr na autě). Nebo raději vyrobit nová pouzdra z bronzi, nalisovat, přestružit, vyúhlovat?
Je nějaký katalog se všemi rozměry na auta z celého světa? Na You-Tube jsem kdysi viděl příspěvek nějakého machra z Německa, který nalistoval na str XYZ. atd a věděl vše.
Předem díky za každou věcnou radu.

Jarda

Odpovědět

Zpět na „Motor“