Nezávislé topení a vše kolem něj

Sedačky, volanty, palubní desky, elektro...

Moderátoři: T4, Kubmaty

Odpovědět
savako
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 25.06.2010 15:12

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od savako »

Koupil jsem teplovodní topení Webasto Thermo Top C z MULTIVANU T5.Pro zapnutí topení je na konektoru X1/pin č.1 potřeba přivest +12V nebo musím mít připojeny ovládací hodiny?Chci to namontovat do auta bez climatroniku.

Uživatelský avatar
carel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 159
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od carel »

Jestli je to topení z T5ky 2004 nebo novější tak bude určitě datové , pokud bys měl zájem
mám moduly na ovládání tohohle topení jak v T5ce , tak v jakémkoliv autě , nepotřebuje to CAN.

Uživatelský avatar
Maldonado
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 05.08.2008 09:55
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od Maldonado »

Schimanski T4 píše:
Maldonado píše:Zdravím Vás,

mám problém s nezávislým topením Eberspacher D3W Z.

Chová se to asi tak, že nepředvídatelně :) NT někdy zapnu (hodinkama), někdy ne.
Když se nerozeběhne, tak zahučí, ale palivové čerpadlo nezačne dávkovat. Na diagnostice to vyhodilo chybu 011 - podpětí. V manuálu se píše, že nesmí být menší napětí nez 10 V, jinde jsem našel 12V.
Mám to na hlavní baterku (to je taky blbost), ta má tak 12,7 V, ale ikdyž to nastartuju a napětí je dost, tak se topení nesepne (někdy jo). Jako přihřejvač mi přijde, že funguje vždycky.
Pokud se topení rozjede (počítám tak každý pátý pokus), tak třeba jede 10 - 15 min. a vypne se.
No...bylo mi doporučeno vyměnit řídící jednotku (Autodrab), že pry ta RJ spatne rozeznava napeti (mysli si ze ma malo ikdyz ma dost). Me to ale prijde jako blbost, možná nějáké čidlo napětí, jestli je v topení.

Tak a ted babo raď :) DĚKUJI ZA NÁZORY :prayer:
Zkus to na chvíli s jinou baterkou. Já mám na bufíka zvlášť baterku pod sedadlem, a když se to chová takto, většinou umírá baterka. Dej na chvíli jinou, nejlépe novou a uvidíš. :D

Takže jel jsem už do třetího servisu. A to do Slaného.
Za 6 tis. mi topení prý opravili, výměna svíčky a asi 10 hod. práce 8O
Jenže po pár pokusech se topení chovalo jako předtím, někdy šlo nekdy ne, takže jsem jim volal, že topení reklamuju
Odvezl jsem tedy auto zpět do Slaného na reklamaci. Tak že se na to prý znovu podívají. Po 4 dnech jsem si pro auto jel. S tím, že na závadu nepřišli, vyměnili řídící jednotku, která PRÝ byla špatná. Topení funguje, kabeláž je dobrá (funguje tedy jako přihřívač). Závada je ale prý někde v centrální elektrice. Další postup tedy transportercentrum Slaný by byl....přijeďte znovu. Rozpojíme pojistkovou skřín, všechny kabely vytrhat, vyměnit celou elektriku...Min. 3 dny práce a bůh vi za kolik :shock: Do teď jsem tam nechal asi 13 litrů za starou řídící jednotku (2,5 tis.), žhavící svíčku a asi 20 hodin práce. :shock: :Hangman: Na další postup už jsem neměl morál a cpát jim zase prachy.
Strávil jsem tedy půl dne zkoušením, měřením voltmetrem, procházení schémátek atd. Opravdu všechny komponenty vypadaly v pořádku. Někdy ale neseplo, nebo vyplo.Někdy jelo bez problémů. Všude napětí jak má být.Jediné co mě už napadlo, tak vynechat napájení z baterky přes pojistky v autě a připojit přímo na baterku.(tak jak v manuálu str. 8, označení 2.7 (z baterky))
A hle, vono to maká. :idea: Takže oprava mě nestála ani korunu, jenom jeden kabílek. Řek bych, že kdybych to udělal už na začátku tak jsem si ušetřil 13 litrů :toimonster:
Veřím tomu, že by to v Transportercentru Slaný opravili. Ale za 20 hod. se jim to nepodařilo, vyměnili by půlku auta a ve finále by bylo topení tak za 50 tis. :vom:
Takže pro mě Slaný never more
Přílohy
d3wz.JPG

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od smolda »

Hodně o nezávislácích je napsáno u nás v sekci SAG. Je tam i popis opravy nejen palivového čerpadla topení, ale i oprava el. vodního čerpadla... Co se týká ovladačů nezávislýho topení, vřele doporučuju clubáka s nickem Carel. Mám od něj GSM pager na spínání topení na dálku - super věc a relativně za pár kaček. Provoz pageru vás nestojí nic, páč se všechno odehrává jen formou prozvánění, jen nějakou tu kačku za SIM kartu...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

ra334
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 17.05.2008 17:38
Bydliště: Bystřička
Kontaktovat uživatele:

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od ra334 »

Já jsem měl s tímto topením přesně stejný problém ale byl jsem schopen přesněji selektovat závadu. Chovalo se to tak že jak popisuješ vdycky vněm zahučelo a někdy se seplo a někdy ne, každopádně palivové čerpadlo dávkovalo jako blbé ale bufík nejel ( jakože čerpadlo cvakalo ale fučel studený vduch. Při spínání topení je start bufíku rozdělen jakoby do dvou fází nedříve se začne dávkovat palivo a bufík se přepne do někakého stavu teď to řeknu asi blbě " sytiče" hustý bílý kouř z výfuku pak v tom cvakne rozjede se to jakoby rychlji v té chvíli se asi nažhaví svíčka a začne topit kouř z výfuku zmizne a začne z něho foukat teplý vzduch. a to byla přesně ta fáze kdy mě bufík chípl hučel dál ale svíčka nenažhavila a fouká jenom studený vduch . Když jsem ale Zapnul klíček a nastartoval auto pak jsem teprve zapl topení tak to jelo vždycky. pak jsem motor vypnul a topení už jelo. Laboroval jsem stím různě myslel jsem že mám přicpaný naftový filtr, nebo že mám málo nafty, pak jsem si myslel že je v háji svíčka, jenže tak dlouho jsem stím laboroval až jsem přišel na to že při naprogramovaném topení 2x sepne a po 3 nesepne. To už bylo jakési vodítko pak jsem zjistil že topení nejede v zimně nebo když třeba auto déle stojí venku v mrazu a nejezdí se sním třeba týden. To bylo další vodítko. Zkrátka jsem po delším hledání na fóru a pomocí těchto 2 vodítek došel k tomu že mám už slabou baterku pod sedadlem řidiče která bufík napájí když je klíček vypnutý. Tak jsem ji vyměnil koupil jsem tu největší která se tam vleze (VARTA SILVER DYNAMIC 74 Ah, 750A 12V) a od té doby je pokoj topení jede jak má. Rovnou jsem vyměnil i hlavní baterii v motoru (VARTA SILVER DYNAMIC 100 Ah, 830A 12V) ať mám klid v zimě při startování. Podotýkám že mám model 2002 a byly tam ještě původní koncernové baterie. Kapacita a hlavně startovací proud baterie totiž s věkem rapidně klesá a mutimetrem to nezměříš tam bude téměř vždy 12,5-7V protože za jízdy dobíjíš.

Takže když to shrnu - problém byl v tom že topení se rozjelo a třeba na poprvé seplo, ale baterku vyštavilo natolik že při druhém startu už stačilo pouhé žhavení svíčky topení ktomu aby napětí v baterce kleslo pod únosnou mez kterou vyhodnocuje počítač ve sprecheru jako dostatečnou na zapálení plamene a prostě nezapálilo. To samé se stalo když bylo auto delší dobu mimo provoz v zimně a baterka se postupně vybila pod onu mez. Řešení - vyměnit baterku :-)

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od smolda »

Hlídání napětí je daný už v ř.j. bufíku. Pokud máš vyšší model bufa, můžeš dokonce číst hlášky z bufíka že je například nízké napětí baterie ap. Samozřejmě musíš mít vytaženou datovou linku na sběrnici a nebo přímo do diag. zásuvky.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

netcom
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 27.05.2009 22:16

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od netcom »

f900 píše:Zdar hoši mam problem s topenim nezav ovladani topeni funguje asi ale vubec nic se nerozebehne tak netušim zda tam neni nekde pojistka at to mačkam jak to mačkam tak nic panel sviti hodiny jdou dam start a nic to nedela ani ventylator nechaputo mata nekdo zkušenost ??
Zdravim, mám stejný problém, prosím moc o radu co s tím (na VAG žádná chyba)

Uživatelský avatar
tdiracing
Profík
Profík
Příspěvky: 1084
Registrován: 01.10.2008 11:09
Bydliště: Slaný

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od tdiracing »

Maldonado píše:
Schimanski T4 píše: Zkus to na chvíli s jinou baterkou. Já mám na bufíka zvlášť baterku pod sedadlem, a když se to chová takto, většinou umírá baterka. Dej na chvíli jinou, nejlépe novou a uvidíš. :D

Takže jel jsem už do třetího servisu. A to do Slaného.
Za 6 tis. mi topení prý opravili, výměna svíčky a asi 10 hod. práce 8O
Jenže po pár pokusech se topení chovalo jako předtím, někdy šlo nekdy ne, takže jsem jim volal, že topení reklamuju
Odvezl jsem tedy auto zpět do Slaného na reklamaci. Tak že se na to prý znovu podívají. Po 4 dnech jsem si pro auto jel. S tím, že na závadu nepřišli, vyměnili řídící jednotku, která PRÝ byla špatná. Topení funguje, kabeláž je dobrá (funguje tedy jako přihřívač). Závada je ale prý někde v centrální elektrice. Další postup tedy transportercentrum Slaný by byl....přijeďte znovu. Rozpojíme pojistkovou skřín, všechny kabely vytrhat, vyměnit celou elektriku...Min. 3 dny práce a bůh vi za kolik :shock: Do teď jsem tam nechal asi 13 litrů za starou řídící jednotku (2,5 tis.), žhavící svíčku a asi 20 hodin práce. :shock: :Hangman: Na další postup už jsem neměl morál a cpát jim zase prachy.
Strávil jsem tedy půl dne zkoušením, měřením voltmetrem, procházení schémátek atd. Opravdu všechny komponenty vypadaly v pořádku. Někdy ale neseplo, nebo vyplo.Někdy jelo bez problémů. Všude napětí jak má být.Jediné co mě už napadlo, tak vynechat napájení z baterky přes pojistky v autě a připojit přímo na baterku.(tak jak v manuálu str. 8, označení 2.7 (z baterky))
A hle, vono to maká. :idea: Takže oprava mě nestála ani korunu, jenom jeden kabílek. Řek bych, že kdybych to udělal už na začátku tak jsem si ušetřil 13 litrů :toimonster:
Veřím tomu, že by to v Transportercentru Slaný opravili. Ale za 20 hod. se jim to nepodařilo, vyměnili by půlku auta a ve finále by bylo topení tak za 50 tis. :vom:
Takže pro mě Slaný never more
Pane Maleček díval sem se na rozpis prací u vašeho auta a na zákázkový list,kde jste si zadal,levé el.zrcátko-nefunkční,auto nejede-maximální rychlost 130 km/h,příhřev motoru-nezávislé topení nefukční.Tak že s tou cenou za opravu příhřevu to není tak jak pán píše.Na výkon auta si nestěžuje ani na zrcátko tak že zde je vše ok.
Na příhřevy máme zkušební stolici a když příhřev nefunguje ani na stole tak těžko bude fungovat ve vozidle,po opravě příhřevu sem vám jasně řekl že závada je někde v elektroinstalaci na vozidle.Čas a cena hledání problému v elektroinstalaci se nedá přesně určit.
http://www.transporterclub.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.transportercentrum.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Specializovaný servis na vozy VW Transporter,Caravelle,Multivan

Dusta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 06.09.2009 21:54

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od Dusta »

Ahoj klubáci, aj ja mám problém s nezávislím kúrením, Eberspacher D3W Z. Mám Caravellu 2002 2,5 tdi s klimatronikom. Pred časom som sa pokúšal kúrenie sprevádzkovať, pri oprave som postupoval podľa rád na fóre, ale nejak sa mi nedarí. Po zapnutí budíku sa mi rozbehli ventilátory v aute a nič iné. Vymenil som sviečku, bola zlá, vyskúšal som čidlo, skontroloval čerpadlá, kontakty, baterie, a stále to isté, iba raz sa spustila vrtula, začalo to fúkať studený vzduch, ale ani čerpadlo nedávkovalo, po vypnutí to nešlo už ani raz. Neviete mi poradiť čo by som mal ešte skúsiť? Ďakujem za pomoc, ešte musím poopraviť text, po rozhovore s mechanikom mi povedal, že káble boli ok, ale nešla šťava do palivového čerpadla, ešte raz dík za pomoc

James
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 22.11.2010 18:45

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od James »

Teplovodní topení jede jenom na baterku pod sedačkou nebo mi vytříská obě baterky a nenastartuju :( ?

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od smolda »

Bufík má běžet jen na přídavnou baterku, která se dobíjí po nastartování auta.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

dkraft
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 21.11.2007 23:44

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od dkraft »

Zdravim vsechny,
jsem cerstvym majitelem auta s nezavislym pridavnym topenim (vw passat rv.2009, montovanym primo VW, tj. dodane uz z tovarny s timto topenim ne dodelavane dodatecne), auto je tri roky stare a kdyz topeni zapnu dalkovym ovladanim, tak je pod kapotou slyset "zazehnuti" pod pravou predni mlhovkou se zacne docela silne kourit, ale kour slabne pri tom to vydava zvuk, jak kdyz se rozbiha turbina :-), ale po cca 20vterinach kour ustane a uz jen bezi ventilatory a auto se neohriva, potom treba po dvou minutach zase na nekolik vterin naskoci (zacne hucet jako v kamnech), zakouri, po pulminute zase kourit prestane a porad jenom bezi ventilator. Venku byla teplota cca 6stupnu v aute podobne, nevim jestli musi mrznout aby to fungovalo, nebo co na to ma vliv. v aute nebylo moc nafty, ale bylo tam nad rezervou (dojezd cca 120km), nevite nekdo po cem mam jit?? nebo v cem delam chybu??

Predem diky za odpoved

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od smolda »

Jedinou chybu jsi udělal když jsi svůj post napsal do jiného fóra, tady to patří SAGistům, ale to nevadí, pokud máš 5kW bufíka, měl by jít napíchnout VAGem. Jinak řečeno začni diagnostikou a další už se tu dá najít.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

dkraft
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 301
Registrován: 21.11.2007 23:44

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od dkraft »

OK, omlouvam se ze pisu do jineho fora, ale kdyz uz jsem s tim zacal, tak to teda dokoncim! :-) napichnul jsem to na diagnostiku a opravdu mam ridici jednotku nezavisleho topeni, ale je uplne bez chybovych kodu (bez zavad) pro jistotu jsem i udelal test aktivnich prvku a vsechno od vodniho cerpadla pres zhavici svicky po ruzny ventily fungovalo (vrcelo, cvakalo, chrochtalo, atd.) tak nevim v cem je chyba. Dnes jsem si topeni pustil rano pri jizde a musim rict, ze motor se ohral zhruba o polovinu rychleji, ale kdyz jsem stal na semaforech, tak to muselo kolemjdoucim pripadat, ze mam pod kapotou dymovnci ......... hrozne to kourilo a smrdelo jako fritovaci hrnec! kdyz to zapnu na studenem a nenastartovanem aute, tak to proste netopi, jenom v intervalech minutu az dve kouri a potom to treba pet az deset minut bezi jakoby na prazdno a tak porad dokola.
smolda píše:Jedinou chybu jsi udělal když jsi svůj post napsal do jiného fóra, tady to patří SAGistům, ale to nevadí, pokud máš 5kW bufíka, měl by jít napíchnout VAGem. Jinak řečeno začni diagnostikou a další už se tu dá najít.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3494
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: Nezávislé topení a vše kolem něj

Příspěvek od smolda »

Asi ti nefunguje přídavný vodní čerpadlo, zřejmě má wošůrovaný uhlíky (nejčastější závada). Další drobnej problém máš zřejmě se sítkem žhavící svíčky - bude asi zasekaný. Doufám že nemáš v nádrži vylisovaný kytičky - je to nejrychlejší cesta k problémům s bufíkem.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Odpovědět

Zpět na „Interiér + Elektro“