odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Návody, rady, zkušenosti...

Moderátor: standokan

Odpovědět
Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4758
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Příspěvek od srotty »

Chlapi kdo máte Elsu ,mohli by jste se do ní mrknout jak se odvzdušňuje tenhle motor pomocí Vagu.Motor má dvě vzájemně nezávislé kapalinové chladicí soustavy. Jedna slouží standardně k chlazení motoru a druhá k chlazení plnicího vzduchu.Obě soustavy jsou až na dvě propojovací místa vzájemně odděleny.Navíc je tam el.čerpadlo dochlazování chladicí kapaliny.Proto si myslím,že klasické odvzdušnění nepůjde. Díky

Uživatelský avatar
KOŠŤÁL
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 11674
Registrován: 22.11.2007 22:51
Bydliště: 28 kiláků od našich
Kontaktovat uživatele:

Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Já našel toto

Vypouštění a doplňování chladicí kapaliny

Kódy motoru BLG, BMY

Doplňování
Upozornění!
K namíchání lze použít pouze vodu z vodovodu. Voda ze studně nemá potřebné znaky kvality, aby bylo možno zajistit funkčnost chladicí kapaliny.

Poznámkat U vozidel od modelového roku 2008 se jako přísada chladicí kapaliny smí používat pouze G 12 plus-plus - podle TL VW 774 G.
t U vozidel do modelového roku 2007 včetně se jako přísada chladicí kapaliny smí používat pouze G 12 plus podle TL VW 774 F a G 12 plus-plus podle TL VW 774 G.
t G 12 plus-plus se smí míchat dohromady se stávající přísadou G 12! Obě mají jako poznávací znak fialové zabarvení.
t Přísady chladicí kapaliny s označením „podle TL VW 774 G“, resp. „podle TL VW 774 F“ zamezují poškození motoru v důsledku mrazu, koroze a usazování vápníku, a navíc zvyšují bod varu. Z těchto důvodů musí být chladicí systém bezpodmínečně naplněn po celý rok mrazuvzdornou a antikorozní kapalinou.
t Zejména v zemích s tropickým podnebím přispívá chladicí kapalina v důsledku vyššího bodu varu při vyšším zatížení motoru ke zvýšení provozní spolehlivosti.
t Mrazuvzdornost musí být zaručena do cca -25 °C (v zemích s arktickým podnebím až do cca -35 °C).
t Koncentrace chladicí kapaliny se nesmí ani v teplém ročním období, resp. v zemích s teplým podnebím snižovat doplněním vody. Podíl přísady chladicí kapaliny musí být nejméně 40 %.
t Je-li z klimatických důvodů potřebná větší mrazuvzdornost, lze zvýšit podíl přísady chladicí kapaliny, ale pouze do 60 % (mrazuvzdornost do cca -40 °C), protože se pak mrazuvzdornost opět snižuje, a navíc se zhoršuje chladicí účinek.
t Pokud jste vyměnili chladič, tepelný výměník, hlavu válců nebo těsnění hlavy válců, nesmíte znovu použít chladicí kapalinu, která již byla použita.
Doporučené směšovací poměry (k namíchání lze použít pouze vodu z vodovodu):

mrazuvzdornost
do podíl
nemrznoucí kapaliny přísada chladicí kapaliny → Poznámka voda z vodovodu → Poznámka
-25 °C
-35 °C 40 %
50% 2,25 l
2,8 l 3,35 l
2,8 l

1) Množství chladicí kapaliny se může lišit podle výbavy vozidla.

– Zatlačte připojovací hrdlo proti chladiči a příchytku posuňte -šipka- do drážky.
– Namontujte ochranný kryt motoru.
S přístrojem k plnění chladicího systému -VAS 6096-
– Přístrojem k plnění chladicího systému -VAS 6096- naplňte chladicí okruh → Návod k obsluze přístroje k plnění chladicího systému VAS 6096.
Bez přístroje k plnění chladicího systému -VAS 6096-

– Chladicí kapalinu naplňte až ke značce max. na vyrovnávací nádržce.
S přístrojem a bez přístroje k plnění chladicího systému -VAS 6096-
– Zavřete vyrovnávací nádržku.
– Vypněte ovládání topení.
Vozidla bez nezávislého topení
– Nastartujte motor a asi 3 minuty udržujte otáčky motoru na hodnotě cca 2000/min.
– Motor nechte běžet, dokud se ventilátor chladiče -V7- nerozeběhne.
Vozidla s nezávislým topením
Upozornění!
Nezávislé topení se smí zapnout teprve, když je chladicí okruh naplněn -jak je dále uvedeno-.


– Připojte Diagnostický, měřicí a informační systém vozidla -VAS 5051B- následujícím způsobem:
– Připojte konektor diagnostického vedení k diagnostické zdířce v prostoru nohou řidiče.
– Nastartujte motor a asi 3 minuty udržujte otáčky motoru na hodnotě cca 2000/min.
– Na obrazovce postupně stiskněte tlačítka „Vlastní diagnostika vozidla“, „18 - Přídavné / nezávislé topení“ a „03 - Diagnostika akčních členů“.
– Na obrazovce stiskněte pravou šipku až k diagnostice akčních členů zavíracího ventilu chladicí kapaliny -N279-.
– Nyní zahajte diagnostiku akčních členů zavíracího ventilu chladicí kapaliny topení -N279-. I nadále -po dobu cca 1 minuty- udržujte otáčky na 2000/min.
– Motor nechte běžet, dokud se ventilátor chladiče -V7- nerozeběhne.
Pokračování pro všechna vozidla
POZOR!
Při otevírání vyrovnávací nádržky může unikat horká pára. Nasaďte si ochranné brýle a oblékněte si ochranný oděv, abyste zabránili poranění očí a opaření. Uzávěr zakryjte hadrem a opatrně otevřete.

– Zkontrolujte hladinu chladicí kapaliny a případně kapalinu doplňte. U motoru zahřátého na provozní teplotu musí být hladina chladicí kapaliny na značce max.; u studeného motoru musí být mezi značkou min. a max.


1 - vyrovnávací nádržka
2 - sací potrubí
3 - tepelný výměník topení
4 - těleso termostatu
5 - chladič motorového oleje
6 - chladič
7 - oběhové čerpadlo chladicí kapaliny -V50-
q demontáž a montáž → Kapitola
8 - turbodmychadlo
q demontáž a montáž → Kapitola
9 - hlava válců / blok válců
q po výměně vyměňte chladicí kapalinu
10 - nezávislé topení
q rozšířená výbava
Přílohy
N19-10148.png
N19-10148.png (6.63 KiB) Zobrazeno 4284 x
Obrázek

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4758
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Příspěvek od srotty »

Super,takže je to vlastně klasika jako u normal motorů.Díky

fb_ľudovít
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 07.09.2020 02:00

Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Příspěvek od fb_ľudovít »

Nazdar clubaci to bol postup pre tiguan? Prosim o radu no co som urobil zle treba mi navod na kompletne naplnenie vodneho chladiaceho systemu dakujem

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4758
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW

Příspěvek od srotty »

Tohle byl návod pro motory 1,4 TSI řady EA 111. Takže i tiguan 1.řady.

Odpovědět

Zpět na „VAG & ETKA & ChipTuning“