odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Moderátor: standokan
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4758
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Chlapi kdo máte Elsu ,mohli by jste se do ní mrknout jak se odvzdušňuje tenhle motor pomocí Vagu.Motor má dvě vzájemně nezávislé kapalinové chladicí soustavy. Jedna slouží standardně k chlazení motoru a druhá k chlazení plnicího vzduchu.Obě soustavy jsou až na dvě propojovací místa vzájemně odděleny.Navíc je tam el.čerpadlo dochlazování chladicí kapaliny.Proto si myslím,že klasické odvzdušnění nepůjde. Díky
- KOŠŤÁL
- Moderátor
- Příspěvky: 11674
- Registrován: 22.11.2007 22:51
- Bydliště: 28 kiláků od našich
- Kontaktovat uživatele:
Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Já našel toto
2 - sací potrubí
3 - tepelný výměník topení
4 - těleso termostatu
5 - chladič motorového oleje
6 - chladič
7 - oběhové čerpadlo chladicí kapaliny -V50-
q demontáž a montáž → Kapitola
8 - turbodmychadlo
q demontáž a montáž → Kapitola
9 - hlava válců / blok válců
q po výměně vyměňte chladicí kapalinu
10 - nezávislé topení
q rozšířená výbava
1 - vyrovnávací nádržkaVypouštění a doplňování chladicí kapaliny
Kódy motoru BLG, BMY
Doplňování
Upozornění!
K namíchání lze použít pouze vodu z vodovodu. Voda ze studně nemá potřebné znaky kvality, aby bylo možno zajistit funkčnost chladicí kapaliny.
Poznámkat U vozidel od modelového roku 2008 se jako přísada chladicí kapaliny smí používat pouze G 12 plus-plus - podle TL VW 774 G.
t U vozidel do modelového roku 2007 včetně se jako přísada chladicí kapaliny smí používat pouze G 12 plus podle TL VW 774 F a G 12 plus-plus podle TL VW 774 G.
t G 12 plus-plus se smí míchat dohromady se stávající přísadou G 12! Obě mají jako poznávací znak fialové zabarvení.
t Přísady chladicí kapaliny s označením „podle TL VW 774 G“, resp. „podle TL VW 774 F“ zamezují poškození motoru v důsledku mrazu, koroze a usazování vápníku, a navíc zvyšují bod varu. Z těchto důvodů musí být chladicí systém bezpodmínečně naplněn po celý rok mrazuvzdornou a antikorozní kapalinou.
t Zejména v zemích s tropickým podnebím přispívá chladicí kapalina v důsledku vyššího bodu varu při vyšším zatížení motoru ke zvýšení provozní spolehlivosti.
t Mrazuvzdornost musí být zaručena do cca -25 °C (v zemích s arktickým podnebím až do cca -35 °C).
t Koncentrace chladicí kapaliny se nesmí ani v teplém ročním období, resp. v zemích s teplým podnebím snižovat doplněním vody. Podíl přísady chladicí kapaliny musí být nejméně 40 %.
t Je-li z klimatických důvodů potřebná větší mrazuvzdornost, lze zvýšit podíl přísady chladicí kapaliny, ale pouze do 60 % (mrazuvzdornost do cca -40 °C), protože se pak mrazuvzdornost opět snižuje, a navíc se zhoršuje chladicí účinek.
t Pokud jste vyměnili chladič, tepelný výměník, hlavu válců nebo těsnění hlavy válců, nesmíte znovu použít chladicí kapalinu, která již byla použita.
Doporučené směšovací poměry (k namíchání lze použít pouze vodu z vodovodu):
mrazuvzdornost
do podíl
nemrznoucí kapaliny přísada chladicí kapaliny → Poznámka voda z vodovodu → Poznámka
-25 °C
-35 °C 40 %
50% 2,25 l
2,8 l 3,35 l
2,8 l
1) Množství chladicí kapaliny se může lišit podle výbavy vozidla.
– Zatlačte připojovací hrdlo proti chladiči a příchytku posuňte -šipka- do drážky.
– Namontujte ochranný kryt motoru.
S přístrojem k plnění chladicího systému -VAS 6096-
– Přístrojem k plnění chladicího systému -VAS 6096- naplňte chladicí okruh → Návod k obsluze přístroje k plnění chladicího systému VAS 6096.
Bez přístroje k plnění chladicího systému -VAS 6096-
– Chladicí kapalinu naplňte až ke značce max. na vyrovnávací nádržce.
S přístrojem a bez přístroje k plnění chladicího systému -VAS 6096-
– Zavřete vyrovnávací nádržku.
– Vypněte ovládání topení.
Vozidla bez nezávislého topení
– Nastartujte motor a asi 3 minuty udržujte otáčky motoru na hodnotě cca 2000/min.
– Motor nechte běžet, dokud se ventilátor chladiče -V7- nerozeběhne.
Vozidla s nezávislým topením
Upozornění!
Nezávislé topení se smí zapnout teprve, když je chladicí okruh naplněn -jak je dále uvedeno-.
– Připojte Diagnostický, měřicí a informační systém vozidla -VAS 5051B- následujícím způsobem:
– Připojte konektor diagnostického vedení k diagnostické zdířce v prostoru nohou řidiče.
– Nastartujte motor a asi 3 minuty udržujte otáčky motoru na hodnotě cca 2000/min.
– Na obrazovce postupně stiskněte tlačítka „Vlastní diagnostika vozidla“, „18 - Přídavné / nezávislé topení“ a „03 - Diagnostika akčních členů“.
– Na obrazovce stiskněte pravou šipku až k diagnostice akčních členů zavíracího ventilu chladicí kapaliny -N279-.
– Nyní zahajte diagnostiku akčních členů zavíracího ventilu chladicí kapaliny topení -N279-. I nadále -po dobu cca 1 minuty- udržujte otáčky na 2000/min.
– Motor nechte běžet, dokud se ventilátor chladiče -V7- nerozeběhne.
Pokračování pro všechna vozidla
POZOR!
Při otevírání vyrovnávací nádržky může unikat horká pára. Nasaďte si ochranné brýle a oblékněte si ochranný oděv, abyste zabránili poranění očí a opaření. Uzávěr zakryjte hadrem a opatrně otevřete.
– Zkontrolujte hladinu chladicí kapaliny a případně kapalinu doplňte. U motoru zahřátého na provozní teplotu musí být hladina chladicí kapaliny na značce max.; u studeného motoru musí být mezi značkou min. a max.
2 - sací potrubí
3 - tepelný výměník topení
4 - těleso termostatu
5 - chladič motorového oleje
6 - chladič
7 - oběhové čerpadlo chladicí kapaliny -V50-
q demontáž a montáž → Kapitola
8 - turbodmychadlo
q demontáž a montáž → Kapitola
9 - hlava válců / blok válců
q po výměně vyměňte chladicí kapalinu
10 - nezávislé topení
q rozšířená výbava
- Přílohy
-
- N19-10148.png (6.63 KiB) Zobrazeno 4284 x
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4758
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Super,takže je to vlastně klasika jako u normal motorů.Díky
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 07.09.2020 02:00
Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Nazdar clubaci to bol postup pre tiguan? Prosim o radu no co som urobil zle treba mi navod na kompletne naplnenie vodneho chladiaceho systemu dakujem
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4758
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: odvzdušnění chl.kapaliny 1,4TSI 90 KW
Tohle byl návod pro motory 1,4 TSI řady EA 111. Takže i tiguan 1.řady.