2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Příspěvek od admin »

Internet se nám plní PR články o spasení světa elektromobily. Na trhu neexistuje žádný konkurenceschopný elektromobil, který by za cenu běžného vozidla nabídl dojezd alespoň vysněných 400 km dle WLTP. Perlička v celé té ekologické komedii je to, že běžný elektromobil VW E-Golf při nabíjení v ČR vygeneruje více emisí než benzínový Golf s motorem 1.0 TSI. EU nějak přehlédla komíny elektráren chrlící spaliny. Oproti tomu vozidla s továrním CNG pohonem prokazatelně dosahují 95g CO2 / km a negenerují žádné pevné částice. Pro porovnání E-Golf při spotřebě 17kWh generuje skrze elektrárny cca 120g CO2 / km. Kladu si otázku zda je cílem ekologie a nebo jiné zájmy.

Zpátky k tématu. Jsou to dva roky co jsem na internetu viděl reklamu, kde skoro rozdávali VW Golf 7 TGI. S modrým bonusem a všemi bonusy z bonusů Golf 7 1,4 TGI CNG vycházel na 350 000 s DPH. Nečekal jsem, neptal jsem se a objednával. Až po té jsem se zamyslel nad tím, že vlastně vůbec nevím co jsem koupil. Auto na plyn jsem nikdy neměl, nikdy jsem ho netankoval ani s ním nikdy nejezdil. Přečetl jsem pár článků o vybouchnutých nádržích, lidech otrávených plynem a vesele vyrazil pro nové auto. Po roce s motorem 1,4 TGI 81kW jsem byl tak nadšený, že jsem si objednal novou verzi 1,5 TGI 96kW. Od té doby co mám 96kW vlastně nechápu, že v tom nejezdíte všichni.

Motory jsou vytvořené na stálou jízdu v módu CNG. Jediný čas, kdy motor sosá benzín je po naplnění nádrže plynem. Jednotka diagnostikuje kvalitu plynu a upravuje nastavení vozidla. V té chvíli ujedete 2-3km na benzín. Jako řidič vůbec nic neřešíte a nepřepínáte. Na palubce svítí kontrolka CNG a z nádrží pomalu ubývá plyn.

Verze 1,4 TGI měla plnohodnotnou benzínovou nádrž a k tomu cca 14kg plynovou nádrž. 14kg při normální jízdě vystačilo na cca 360 - 400 km dojezdu s tím, že plnění trvá cca 2 minuty. Ano počítáte správně spotřeba 3,5kg / km není nějaký sen 70 letého kloboukáře ale realita všedního dne. Přesněji mojí klasickou cestu Trutnov - Děčín ( 170 km ) jsem absolvoval za 3,2 kg/km tam a 3,4kg/km zpět a vzhledem k délce po okreskách jde lehká noha stranou. Jízda po městě znamená 3,8 - 4,2kg. Jeden kg CNG vychází na 27 Kč. Jinak řečeno jezdí to skoro za polovinu a plnou nádrž naplníte za 330 Kč. Nejdříve jsem si myslel, že je to nějaká chyba, ale pomalu si mě CNG pohon začínal zaháčkovávat.

Verze 1,5 TGI má již místo benzínové nádrže jen cosi malého na 5 litrů a velkou cca 17kg nádrž na plyn. Za letních slunných dní se tam vejde méně a v zimě se tam vejde víc. Na nádrž je možné najet 450 - 550 km. Novou verzi motoru jsem z výroby vyfasoval s 16 palcovými koly, které mohou trošku upravit spotřebu. Spotřeba na dálkové cesty je lepší a to někdy až překvapivě o 0,2 kg / km oproti staré verzi a to při nesrovnatelné dynamice. Po městě je tento motor žravější 4 - 4,5 kg. Je úsměvné říkat žravější, protože se tady stále bavíme o 1,2 Kč / km při jízdě po městě v porovnání s 2 Kč / km s benzínovým agregátem.

Dovolte mi trošku matematiky. Trasa Trutnov - Děčín - Truntov = 340 km.
Golf 7 TSI -> 5,4 litru = 5,4*32*3,4 = 590 Kč
Golf 7 TGI -> 3,3 kg = 305 Kč
Za jeden den ušetřeno 285 Kč při téměř srovnatelné pořizovací ceně.
panel.jpg
Dynamika 1,5 TGI je skvělá. Motor má dostatek síly na předjíždění. Ochotně se vytáčí a vzhledem ke spotřebě těžká noha neznamená vůbec nic. Nejsem žádný útrpník co se táhne 20km za traktorem, takže naměřené spotřeby obsahují předjíždění na 2 a třetí rychlostní stupeň s řazením v 5,5 tis ot. a 110km/h mimo obec.

Rád bych zopakoval slova v úvodu. Naprosto nechápu, že v tom nejezdíte všichni. Děsím se doby, kdy budu nucen obměnit auto a v nabídce nebude žádné CNG. Taky bych rád využil tohoto prostoru a požádal úředníky, kteří přes bezemisní elektromobil nevidí ekologičtější, cenově smysluplnější a okamžitě dostupnou alternativu.. Nebojte se CNG aut a opravdu je dobře zvažte ! Já zarytý TDIčkách přeučený na TSI už nic jiného nechci!

memostail
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 26.08.2019 12:27

Re: 2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Příspěvek od memostail »

Kde se kupuje nový Golf TGI za 350 s dph?   https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-c ... %AD%20plyn" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Dark_cze
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 06.01.2019 08:47

Re: 2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Příspěvek od Dark_cze »

TO JE ROUHANÍ! ani 2kč za km jsem nikdy neměl. :D pěkně napsané, rozhodně chápu kam jsi při porovnání s elektro směřoval. Elektro auto ma smysl jen a pouze tehdy kdy ta energie přijde z obnovitelných zdrojů, což je u nás nereálné. Taky neberu v potaz, že do 10 let je baterka na výměnu. O CNG a vodíku ale určitě ještě v budoucnu uslyšíme dost, mnohem více než o Tesle. Do te doby si ještě užiju 2.0TSI ... ostatně než ho EU postaví mimo zákon a ja půjdu zoufale odřezat znaky GTI a lepit místo nich 1.0TSI. :D
Přílohy
Screenshot_20190914-111528_Drivvo.jpg
BMW e46 320d 100kW -> Audi A4 B6 2,5 TDI 132kW -> Audi A4 B8 3,0TDI 176kW -> Polo GTI AW 147kW

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3543
Registrován: 20.07.2009 16:42

2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Příspěvek od swenak »

Jenom maličkost, jednou je /km jako 1km a jednou 100km, by to chtělo upravit:) Hezky napsané, ale já dnes sednu do své staré upravené 2.0TFSI a ještě si ji užiju:)

Mortimer22
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 08.11.2019 17:10

Re: 2 roky s VW Golf 7 na CNG - ono to fakt jezdí za polovinu !

Příspěvek od Mortimer22 »

Ahoj,

po rocnim cekani dorazil v kvetnu novej Golf 1.5TGI i nam. Zkusenosti popsane v prvnim prispevku muzu zcela potvrdit, pridam jeste par svych poznatku.

Nase prvni auto bylo Polo predelane na LPG. I s nim jsme udelali vybornou zkusenost, ale vedeli jsme, ze priste chceme tovarni CNG. Vychytali jsme akci z minuleho roku a Highline jsme poridili pod 500k. Ridi se jak sen, 160km/h na prazdne nemecke dalnici se zda jako plouzeni, spotreba se pohybuje mezi 3,4 - 4,0kg/100km, podle toho jak moc se clovek za volantem nudi :) Ale po tom, co opadlo nadseni z toho, jak rychle to umi jezdit, prisla realisticka vecnost, ktera potesi kazdou penezenku - pri tempomatu nastavenem na 135 je tech uredne udavanych 3,5kg/100km absolutne bez problemu zvladnutelnych a dojezd atakuje 500km.

Zijeme v Bremach, auto bylo porizeno na cesty do Prahy (600km) a turistiku po Evrope. Diky appce Gibgas (asi za 50Kc) neni problem si naplanovat cestu skoro kamkoliv. Dulezity poznatek byl, ze kvalita paliva ma velmi primy vliv na spotrebu (zatimco treba u benzinu jsem rozdil mezii V-Power a normalni 95 snad nikdy poradne nevnimal). 90% smes je v Nemecku za cca 0,90€, ale dojezd je pak sotva 400km. Se 100% smesi (za cca 1,05 - 1,15€) se uz ale dostavame k vyse uvedenym udajum. Je proto dobre se divat, co clovek tankuje a nedesit se.

Musim rict, ze kdyz nam VW oznamilo, ze objednanou verzi 1.4TGI nam nedodaji a budeme pul roku (potom tri ctvrte, nakonec vic nez rok) cekat na 1.5 s miniaturni nadrzi na benzin, nebyl jsem vubec nadsen. S odstupem casu musim rict, ze minimalne po CR a SRN neni s tankovanim plynu nejmensi problem. Spravne by clovek mel zastavit po dvou hodinach rizeni, takze protazeni po 450km jizdy urcite neni na skodu. Jen nam to trochu zhatilo plany na dovolenou do zemi, kde CNG nevedou vubec.

Zde si dovolim malou oponenturu autorovi vuci EU a elektromobilum. Ano, z pohledu produkce CO2 je pri energetickem mixu vyhoda elektromobilu minimalne diskutabilni. V cem je ale elektromobil vskutku neprekonatelny je fakt, ze tyto emise nejsou produkovany v centrech mest, kde je dychaji statistice lidi - a jeste vic toto plati pri srovnani s diesely a jejich pevnymi casticemi. Vidim v tom spis rezignaci na to, ze sebelepsi MHD nevyzene lidi z aut pri popojizdeni po mestech. Prijde mi, ze se casto zapomina, ze v onom odklonu od dieselu se jedna o centra mest, nikoliv o dalnice. Ale to uz je off-topic :)

Zaverem: Za pul roku jsme ujeli pres 20.000km. Jedina vec, ktera me nepotesila byla cena vymeny oleje - 4500Kc, zatimco u Pola to stalo okolo 1000Kc. Ptali jsme se ve dvou ruznych servisech a odpoved byla stejna. Zajimalo by me, jestli autor ma podpobnou zkusenost.

At to jezdi!

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“