Nevýhody dokonalý elektromobilů o kterých se nemluví - ztrácí energii
Napsal: 07.04.2020 09:08
Svět se doslova rozdělil na odpůrce a podporovatele elektromobilů. Zvláštní skupinou jsou elektro fanatici, kteří všemožnými bláboly ospravedlní cokoliv. Jsem zastáncem realistů, kteří jsou elektromobilem nadšení z hlediska jízdních vlastností, ale vnímají jeho naprostou nesmyslnost z hlediska finančních nákladů.
Elektromobily mají mouchy, které překvapí doslova každého majitele elektromobilu. Ve chvíli kdy jste dali 1 500 000 Kč za novou Teslu o tom samozřejmě nemluvíte. To by jste mohli být za hlupáka viďte? Obrovským neduhem elektromobilů je právě jejich klad a to server na palubě vozidla. Neustálé připojení, kontrola systémů, aktualizace a práce s energií v akumulátorech vyžaduje elektrickou energii. A není to málo.. Jistě jste si všimli, že Váš mobilní telefon ztrácí energii i když leží na stole. Jistě jste si všimli, že ta hračka co měla před rokem nabité baterie už nejde a přitom jí nikdo nepoužíval. A tyto dva faktory jsou skryty i uvnitř elektromobilů:
- ztráta energie v baterii chemickými procesy.
- Ztráta energie v systému na udržení systémů v chodu.
Čím složitější elektromobil ( ano ten naprosto jednoduchý stroj podle fanatiků ) tím to více žere. Čím větší baterie tím více energie se přes noc ztratí. Čím starší systém i baterie tím tento efekt roste. Tento fakt se ztrácí za denním provozem, takže dnešní majitelé elektromobilů s vysokými nájezdy jej takzvaně nevidí. Ale co lidí, kteří jezdí jednou dvakrát týdně 15km ? U dvouletých elektromobilů Tesla je popsáno, že se v zimě ztratí 1% kapacity za jediný den. V létě 0,3 - 1% podle počtu nesmyslných aplikací. ANO ČTETE DOBŘE! Když najedete 30km za týden, tak se vám klidně i 35km ztratí. Tohle by měl i Horst Fux problém okecat
Je to zhruba 1-6km za den do luftu. 1-6 km vo co de? 30 dní krát 5 = 150 km do luftu. A že za 30 dní vyjedete celou elektrickou nádrž několikrát? Ono se to ale děje na pozadí. Za rok (zimu i léto) můžete ztratit zhruba 1000 km dojezdu u velmi drahého a relativně nového vozidla. Spotřeba vozidla je samozřejmě vypočítávána bez těchto hodnot ( ty se jaksi ztrácí ).
Byli by jste spokojeni s vozidlem ze kterého teče 0,25l nafty denně?
Příště si řekneme něco o tom jaká je to parádička jet jako elektro drak 120km/h po dálnici a poté nabíjet.
O čem se ale nemluví?
- ztráta energie v baterii chemickými procesy.
- Ztráta energie v systému na udržení systémů v chodu.
Čím složitější elektromobil ( ano ten naprosto jednoduchý stroj podle fanatiků ) tím to více žere. Čím větší baterie tím více energie se přes noc ztratí. Čím starší systém i baterie tím tento efekt roste. Tento fakt se ztrácí za denním provozem, takže dnešní majitelé elektromobilů s vysokými nájezdy jej takzvaně nevidí. Ale co lidí, kteří jezdí jednou dvakrát týdně 15km ? U dvouletých elektromobilů Tesla je popsáno, že se v zimě ztratí 1% kapacity za jediný den. V létě 0,3 - 1% podle počtu nesmyslných aplikací. ANO ČTETE DOBŘE! Když najedete 30km za týden, tak se vám klidně i 35km ztratí. Tohle by měl i Horst Fux problém okecat
Je to zhruba 1-6km za den do luftu. 1-6 km vo co de? 30 dní krát 5 = 150 km do luftu. A že za 30 dní vyjedete celou elektrickou nádrž několikrát? Ono se to ale děje na pozadí. Za rok (zimu i léto) můžete ztratit zhruba 1000 km dojezdu u velmi drahého a relativně nového vozidla. Spotřeba vozidla je samozřejmě vypočítávána bez těchto hodnot ( ty se jaksi ztrácí ).
Byli by jste spokojeni s vozidlem ze kterého teče 0,25l nafty denně?
Příště si řekneme něco o tom jaká je to parádička jet jako elektro drak 120km/h po dálnici a poté nabíjet.