Skutečné SUV Teramont X - Čínské představení
Napsal: 18.07.2022 10:02
Volkswagen představil v Číně faceliftovaný model Teramont X, který je mírně přepracovanou verzí modelu Atlas Cross Sport vyráběného společností SAIC pro čínský trh. Debut navazuje na dřívější únik informací z čínského ministerstva průmyslu a informací.
Teramont X, původně představený v roce 2019, je jedním z mnoha SUV, které německá společnost v Číně nabízí, a sportovněji vypadající verzí běžného modelu Teramont (Atlas). Když byl posledně jmenovaný model v roce 2021 faceliftován, očekávali jsme, že stejné vizuální změny budou přeneseny i na Teramont X, který v té době dostal mírnou aktualizaci výbavy.
Faceliftovaný VW Teramont X (nahoře) se oproti odcházejícímu modelu (dole) vyznačuje výraznými vizuálními změnami. Teramont ve Faceliftu stejně jako jeho starý model bude nabízen pouze v Číně i v USA. V Evropě pro takto obrovské auto nejsoupotencionální zákazníci a tak jsou možné pouze individuální dovozy. Čínská velmi konkurenční cenovka startuje na 1 263 027 Kč v základní výbavě. Vyšší stupně výbav dosahují ceny kolem 2 miliónů Kč a to je na extrémně konkureční Čínský trh velmi mnoho. Nicméně v porovnání s Českým menší bratrem Touareq se i při započítání dovozu jedná o velmi pěknou cenovku na kterou se dá vydělat. Zatímco profil SUV zůstává prakticky beze změn a je totožný se severoamerickým modelem Atlas Cross Sport, vizuální aktualizace na přídi jsou poměrně zásadní a pomáhají čínskému modelu více vyniknout. Vyobrazený model je ve výbavě R-Line s vysoce lesklými černými akcenty po celé karoserii, sadou 21palcových pětipaprskových kol s černou povrchovou úpravou a červenými brzdovými třmeny.
Zdá se, že designéři VW použili nástroj "duplikát" na přední světlomety s dělenými jednotkami na každé straně s maticovou LED grafikou inspirovanou moduly v počítačových čipech. Přepracována byla také mřížka chladiče s jedním světelným proužkem uprostřed. V neposlední řadě má aktualizovaný nárazník větší propojené nasávací otvory obklopené leskle černým lemováním v typickém R vkusu.
Vzadu se faceliftovaný Teramont X vyznačuje novým leskle černým panelem, který integruje zadní světla po celé šířce s moderní LED grafikou, osvětleným znakem VW a nápisem Teramont X uprostřed. Sportovní zadní nárazník získal leskle černou lištu s falešnými koncovkami výfuku pod širokými odrazovými světly. VW rovněž oznámil přidání nového odstínu exteriéru nazvaného Wilderness Green.
Stylistické změny nezměnily rozměry SUV, které měří na délku 4 917 mm (193,6 palce), na šířku 1 989 mm (78,3 palce) a na výšku 1 729 mm (68,1 palce), přičemž rozvor náprav činí 2 980 mm (117,3 palce). Společnost SAIC VW nezveřejnila fotografie interiéru, ale očekáváme, že bude přenesen s 10,2palcovým digitálním přístrojovým štítem, 12palcovým dotykovým displejem infotainmentu a známým tříramenným volantem převzatým z modelové řady ID.
Tisková zpráva se nezmiňuje o žádných změnách v pohonných jednotkách, které budou pravděpodobně přeneseny. Vyobrazená vlajková loď 530 V6 je vybavena 2,5litrovým zážehovým motorem VR6 o výkonu 295 k (220 kW/299 k). Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky DSG, proto je na zádi emblém 4Motion. Teramont X bude k dispozici také s menším čtyřválcovým motorem 2.0 TSI o výkonu 217 k (162 kW/220 k) ve výbavě 380 TSI nebo 183 k (137 kW/186 k) v základní výbavě 330 TSI.
Faceliftovaný VW Teramont X bude vyrábět společnost SAIC v Číně. Uvedení na místní trh se očekává v následujících měsících.
Teramont X, původně představený v roce 2019, je jedním z mnoha SUV, které německá společnost v Číně nabízí, a sportovněji vypadající verzí běžného modelu Teramont (Atlas). Když byl posledně jmenovaný model v roce 2021 faceliftován, očekávali jsme, že stejné vizuální změny budou přeneseny i na Teramont X, který v té době dostal mírnou aktualizaci výbavy.
Faceliftovaný VW Teramont X (nahoře) se oproti odcházejícímu modelu (dole) vyznačuje výraznými vizuálními změnami. Teramont ve Faceliftu stejně jako jeho starý model bude nabízen pouze v Číně i v USA. V Evropě pro takto obrovské auto nejsoupotencionální zákazníci a tak jsou možné pouze individuální dovozy. Čínská velmi konkurenční cenovka startuje na 1 263 027 Kč v základní výbavě. Vyšší stupně výbav dosahují ceny kolem 2 miliónů Kč a to je na extrémně konkureční Čínský trh velmi mnoho. Nicméně v porovnání s Českým menší bratrem Touareq se i při započítání dovozu jedná o velmi pěknou cenovku na kterou se dá vydělat. Zatímco profil SUV zůstává prakticky beze změn a je totožný se severoamerickým modelem Atlas Cross Sport, vizuální aktualizace na přídi jsou poměrně zásadní a pomáhají čínskému modelu více vyniknout. Vyobrazený model je ve výbavě R-Line s vysoce lesklými černými akcenty po celé karoserii, sadou 21palcových pětipaprskových kol s černou povrchovou úpravou a červenými brzdovými třmeny.
Zdá se, že designéři VW použili nástroj "duplikát" na přední světlomety s dělenými jednotkami na každé straně s maticovou LED grafikou inspirovanou moduly v počítačových čipech. Přepracována byla také mřížka chladiče s jedním světelným proužkem uprostřed. V neposlední řadě má aktualizovaný nárazník větší propojené nasávací otvory obklopené leskle černým lemováním v typickém R vkusu.
Vzadu se faceliftovaný Teramont X vyznačuje novým leskle černým panelem, který integruje zadní světla po celé šířce s moderní LED grafikou, osvětleným znakem VW a nápisem Teramont X uprostřed. Sportovní zadní nárazník získal leskle černou lištu s falešnými koncovkami výfuku pod širokými odrazovými světly. VW rovněž oznámil přidání nového odstínu exteriéru nazvaného Wilderness Green.
Stylistické změny nezměnily rozměry SUV, které měří na délku 4 917 mm (193,6 palce), na šířku 1 989 mm (78,3 palce) a na výšku 1 729 mm (68,1 palce), přičemž rozvor náprav činí 2 980 mm (117,3 palce). Společnost SAIC VW nezveřejnila fotografie interiéru, ale očekáváme, že bude přenesen s 10,2palcovým digitálním přístrojovým štítem, 12palcovým dotykovým displejem infotainmentu a známým tříramenným volantem převzatým z modelové řady ID.
Tisková zpráva se nezmiňuje o žádných změnách v pohonných jednotkách, které budou pravděpodobně přeneseny. Vyobrazená vlajková loď 530 V6 je vybavena 2,5litrovým zážehovým motorem VR6 o výkonu 295 k (220 kW/299 k). Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím sedmistupňové automatické převodovky DSG, proto je na zádi emblém 4Motion. Teramont X bude k dispozici také s menším čtyřválcovým motorem 2.0 TSI o výkonu 217 k (162 kW/220 k) ve výbavě 380 TSI nebo 183 k (137 kW/186 k) v základní výbavě 330 TSI.
Faceliftovaný VW Teramont X bude vyrábět společnost SAIC v Číně. Uvedení na místní trh se očekává v následujících měsících.