Stránka 1 z 3

Spojka na 16v, PL - odlehčený setrvák

Napsal: 28.02.2008 19:16
od Marosh16v
začala mi klouzat spojka, lamelu jsem dával novou, myslel jsem, že přítlačák je dobrej, ale asi nula...je jako bláto a klouže při zatížení na vyšší kvalty... Doporučíte mi nějaké typy, nebo značku? Vaše zkušenosti?...jo a kdybyste někdo věděli průměr, tak prosím napište, ať to můžu objednat ještě, než to rozdělám a urychlím si to...Když jsem to měl dole, tak jsem nepřeměřoval....Proč bych to dělal, že jo? :lol: ...dík :wink:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 19:25
od OndrIs
SACHS,AP, kup to rači v sade lamela ložisko i přitlačak ,muže se stat že vyměníš spojku a pak ti odejde přitlačák stoji to něco kolem 3500 pruměr myslím že 16v máš 220mm? Nebo si nech v krámě nalepit keramickou lamelku :wink:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 19:27
od vwCharlie
průměr 210mm na 28zubů. Jinak můžeš mít i prasklou nějakou pružinu na přítlačáku nebo zkontroluj jestli není mastná. Olej se tam nejčastěji dostane přes guferko na hřídeli,které utěsňuje vypínací tyč.A bacha na to,někdy nestačí vyměnit jen guferko,může být vymletá i vodící mosazná vložka za ním.To bys dal to guferko nové a za chvíli by bylo po něm znovu.Ale to jen kdybys to měl zamaštěné.

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 19:28
od OndrIs
jo tak jak piše vwCharlie 210mm :wink:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 22:15
od Marosh16v
ten tisícihran v lamele má více zubů, jako mel jsem v ruce dve lamely a každá měla jiný počet...ta moje je s více zuby, takže tak.... Lamela je rok stará, ale teď je nově přelepená...spíš bych to viděl na ten přítlačák, protože podle mě, s tím talířkem-ložiskem nic být nemůže.....a připadá mi zbytečné kupovat sadu.....tak koupím jen ten přítlačák, ono to bylo měněné vše, cca před 18000km-hned jak jsem to kupoval, ale měnil to nějaký umělec, co ho dohodil chlápek z bazaru, takže vše na h***o...

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 22:17
od Marosh16v
vwCharlie píše:průměr 210mm na 28zubů. Jinak můžeš mít i prasklou nějakou pružinu na přítlačáku nebo zkontroluj jestli není mastná. Olej se tam nejčastěji dostane přes guferko na hřídeli,které utěsňuje vypínací tyč.A bacha na to,někdy nestačí vyměnit jen guferko,může být vymletá i vodící mosazná vložka za ním.To bys dal to guferko nové a za chvíli by bylo po něm znovu.Ale to jen kdybys to měl zamaštěné.
tak to guferko bylo trochu vytlačené, tak jsem ho zatlačil, a vypadá, že těsní dobře, no ale uvidíme....jinak co s tím, kdyby to protékalo kolem něj? a cos tou mosaznou vložkou??

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 28.02.2008 23:25
od vwCharlie
ty máš lamelu s větším počtem zářezů,protože máš 16V převodovku,která má hřídel s 28 zuby,ostatní mají 24. Těsnost toho guferka poznáš aspoň od oka tak,že když vytáhneš tu vypínací tyč,tak to musí jakoby podtlakem lupnout trošku,nemůže to jít úplně lehce,že je mezi tyčí a guferkem mezera. Ta tyč v té hřídeli nesmí radiálně lítat,protože ti jinak zničí nové guferko.Proto tam je ta vložka. Bývá zničená nebo spíš vymletá málokdy,ale už jsem to viděl a aji jsem ji měnil. Kdyby náhodou něco,tak oboje bych měl mít.Toto je největší příčina zamaštění lamely. Pak může téct ještě gufero na klice pod přítlačákem nebo gufero v převodovce,co těsní celou tu hřídel. Ale olej z tama se nedostane až na lamelu.

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 29.02.2008 07:46
od Marosh16v
vwCharlie píše:ty máš lamelu s větším počtem zářezů,protože máš 16V převodovku,která má hřídel s 28 zuby,ostatní mají 24. Těsnost toho guferka poznáš aspoň od oka tak,že když vytáhneš tu vypínací tyč,tak to musí jakoby podtlakem lupnout trošku,nemůže to jít úplně lehce,že je mezi tyčí a guferkem mezera. Ta tyč v té hřídeli nesmí radiálně lítat,protože ti jinak zničí nové guferko.Proto tam je ta vložka. Bývá zničená nebo spíš vymletá málokdy,ale už jsem to viděl a aji jsem ji měnil. Kdyby náhodou něco,tak oboje bych měl mít.Toto je největší příčina zamaštění lamely. Pak může téct ještě gufero na klice pod přítlačákem nebo gufero v převodovce,co těsní celou tu hřídel. Ale olej z tama se nedostane až na lamelu.
ok, pokud bude ta lamela mastná, zavolám a pošleš mi to, kdyby to bylo tím guferkem, nebo vložkou....díky...

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 02.03.2008 12:55
od MarekGT
Je spojokovy set kr a pl stejny?

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 02.03.2008 13:02
od vwCharlie
MarekGT píše:Je spojokovy set kr a pl stejny?
je :wink:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 03.03.2008 01:53
od Marosh16v
a dnes na to vletím....už se nemůžu dočkat....díky Charliemu za ty díly, snad to dorazí brzy....to znamená dnes :twisted:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 04.03.2008 08:21
od Marosh16v
tak je to rozkoplé a lamela je celá zamaštěná, teče to kolem toho guferka, tak to celé vyměním, (díky Charlie), a uvidí se co dál. Když už je to dole, tak setrvák byl už jednou odlehčený o 1,5kg tak se nechá ještě jednou, jeste je tam maso, které jde brát, tak myslím, že z původních 5kg by těch 3 kg ve finále mít mohl.....fotky dodám, a jeste mi prijde dnes přítlačák...no luxuska...abych popustil motor, musel jsem sundat i svody, hotovej ježek v kleci :mrgreen:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 04.03.2008 22:09
od vwCharlie
no s těma velkýma unašečema je o trošku ježek v kleci než to dostaneš právě přes ten setrvák :D .A svody? Kdo je tam chtěl? :lol: kdybys měl origo,tak se nesereš :D

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 04.03.2008 22:49
od Marosh16v
vwCharlie: ty KurVWo!! vyjebané svody a taky ty unašeče...vyselo to celé na nich...ale chuj s tím.... tak setrvák má z původních 5 kg - teď 3,15...to je docela rozdíl... :twisted:

Re: Spojka na 16v, PL

Napsal: 04.03.2008 23:09
od vwCharlie
co,bolely tě ruce? :D
hehe :fly2:
Máš ten setrvák vyfocený,docela by mě zajímalo kde a jak jsi to vrtal,že jsi ubral tolik hmotnosti :)