Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

benzínové motory...

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Mám takový dosti vleklý problém,který se mi nedaří vyřešit... Auto mám už přes tři roky a už od začátku řeším toto povolování šroubů na turbu... Když jsem jej koupil a přišlo se na to,měl jsem za to,že to bude tím,jelikož někdo našrouboval špatné šrouby(měli malé číslo na hlavičce,asi 8,8 místo 10,8) a každý byl jiný. K tomu všemu chyběl šroub na držáku samotného turba...
Koupil jsem tedy sadu s těsněním i šrouby a bláhově jsem si myslel,že to bude dobré. Opak byl pravdou a po čase opět to samé,tak jsem to neřešil a občas jsem je prostě přitáhl a neřešil. Motor totiž stejně čekala GO.
Při té mě napadlo,nechat srovnat přírubu na svodech protože byla trochu vymačkaná. Na turbu samotném byla rovná.
Další věc v pořadí,která mě napadla byla ta,že šrouby v sadě k tomu těsnění byly povrchově upravené tudíž nebyly černé,ale matně stříbrné a co vím ,tak každá povrchová úprava změní vlastnosti materiálu. Sehnal jsem tedy normální černé šrouby a doufal v úspěch. Auto je poskládané, od GO jsem najel něco ke 4000Km a je to tady zase,kdybych chtěl tak ty šrouby vyšroubuji rukou na parkovišti.
Už fakt nevím,jedině co mě napadá,tak že by mohlo být v háji uložení motoru, ten pak pochodoval,tahal za výfukové potrubí a tím se to pak nějakým způsobem příčilo a povolovalo.
Nemá někdo zkušenost,myslíte že je to možné??? Díky za reakce...

Uživatelský avatar
Dark_cze
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 06.01.2019 08:47

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Dark_cze »

nemohl někdo poškodit závity těmi původnimi šrouby? Taky je možnost je zalepit modrým loctitem na závity (tím slabším, který jde povolit) ... ale může to taky být jen zamaskování jiného probému
BMW e46 320d 100kW -> Audi A4 B6 2,5 TDI 132kW -> Audi A4 B8 3,0TDI 176kW -> Polo GTI AW 147kW

Uživatelský avatar
r@pid
Závodník
Závodník
Příspěvky: 637
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od r@pid »

Jo Loctite tusim 243, alebo este mam osvedcene podlozky Nord Lock.

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3543
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od swenak »

Řešil jsem před lety podobný problém, ač jiné auto a jiné turbo a bylo to mezi turbem a výfukem. Měl jsem tam ale původně pouze štefty a matky. Nepomohlo nic, ani Nord lock, speciální matky, nic. Prostě po čase matky volné (taky cca 5tis km). Nechal jsem je pak navařit, ale udělali to blbě a matka byla někde navařena pouze na šteft, takže se uvolnil šteft i s matkou :-) Zato, když bylo potřeba to sundat, byl to porod, musel jsem pořídit mikrobrusku, aby to v servisu odstranili. Následně jsem v jedné z 5ti děr naříznul přírubu (bylo to místo, kam šlo dát pouze matku a i to s problémy) a nahradil štefty pevnostními šrouby, ale pořád problém. Pomohl až mechanik, který tam dal nějaké šrouby bůh ví z jakého auta, které odolávají vysokým teplotám a měl to odzkoušené i na silnějších vozech. Od té doby zdá se problém není. Ale co to jsou za šrouby, to netuším :-(

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Lepidlo mně už kdysi napadlo taky,ale pak jsem to zavrhl,jelikož to turbo bývá někdy rozpálené do ruda a nevím jestli by to ty teploty vůbec zvládlo... Ale jestli myslíte,že ten Loctite 243 to vydrží,zkusím jej. Ostatně moc možností už nemám :-D
No nad podložkami jsem taky přemýšlel. Mám tam teď klasickou plochou podložku a na ní něco jak ten nord lock,ale za moc stát nebudou,jelikož je to z té sady k těm šroubům co jsem prvně kupoval.
Koupím tedy ty nord lock a dám tam jen ty a nic jiného.

No k těm šroubům,abych se přiznal,dal jsem tam šrouby které mi zbyly po GO z klikové hřídele,s tím,že jsem je jen zkrátil. Ale myslím že to určitě nevadí ,jelikož pevnost měli tu kterou mají mít a byly černé ,ostatně uvnitř motoru jsou taky nějaké teploty a ty šrouby to prostě musí vydržet...
Nad štefty jsem taky přemýšlel,řekl bych však ,že by to bylo to samé v bledě modré...
Už mě to fakt docela štve,myslím že je podstatné aby to v tom místě těsnilo jak má,dotahovat to mohu,to už je pak ale i na výměnu těsnění...
I tak je to celé divné,fakt přemýšlím nad uložením toho motoru... Auto se sice nějak netřepe,pravda však je,že když jedu ostřejší jízdou ,zvedá se mi při řazení předek auta a člověk má takový divný pocit,že to chce někam odcestovat. A při přidávání a povolování plynu cítím jak se hýbe řazení dopředu a dozadu,to jsem si ale všiml u více aut.
Známý mi slíbil,že u něj v práci najedeme na rampu,zkusíme to trošku potrápit přes spojku a podíváme se co to dělá...
Když jsem měl motor venku,koketoval jsem s myšlenkou,že ta uložení vyměním,ale pak jsem to nějak z finančního hlediska zavrhl. Možná to byla chyba,minimálně bych věděl,že to není tím... :-D

Uživatelský avatar
swenak
Člen klubu
Příspěvky: 3543
Registrován: 20.07.2009 16:42

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od swenak »

Jenomže nějaké teploty na motoru můžou být třeba 100 stupňů a ne 1000, co může být svodech. Ty šrouby se dost namáhají, je na nich zavěšeno turbo, takže ohřívání na vysokou teplotu a pak ochlazení dělá své. A to lítání všeho sem a tam, asi to bude vymlácené uložení motoru/převodovky, ale že by to mělo spojitost, těžko říct.

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Jo tak to je pravda s těmi teplotami,jen mi přišlo lepší to, než tam cpát šrouby ,které mají povrchovou úpravu...
Ale těžko říct no... Je mi divné,že by značka Victor Reinz,která běžně dodává těsnění atd. dával šrouby,které nesplňují požadavky pro funkčnost. Zkusím najít nějakou firmu co se specializuje na tuto problematiku. Byl jsem v běžných spojovacích materiálech a ačkoliv jsou tam docela schopní lidé,moc nerozuměli co po nich chci,respektive asi neměli možnost mi vyjít vstříc...
No budu zkoušet a uvidí se. Nevím tedy jestli má cenu zkoušet to lepidlo,při těch teplotách... Ale zkusím někde sehnat ty podložky nord lock...

Uživatelský avatar
r@pid
Závodník
Závodník
Příspěvky: 637
Registrován: 23.01.2016 20:50

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od r@pid »

Co sa tyka srobov, skus pohladat najblizsieho zastupcu Wurth, maji tiez automotive sortiment.

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Nedalo mi to a jel jsem do BMK CO :-D
Na prodejně sice neměli nic skladem,ale nechal jsem si objednat ty podložky Nord lock a snad vysokopevnostní černé šrouby s označením 12.9 .
Co se týká lepidla,to jsem zavrhl ,jelikož konkrétně ten Loctite 243 zvládá maximálně 180 stupňů což je dost málo...
Objednám i těsnění a zkusím štěstí. Samozřejmě ještě prověřím to pochodování motoru.

Bull
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 26.06.2012 22:15
Bydliště: Jablůnka n.Bečvou

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Bull »

S tím jsem laboroval taky,furt se šrouby povolovaly. Vyzkoušeny 10.9 i 12.9, všechno na prd, Loctite shořel. Pomohlo až koupení original šroubů https://www.autokelly.cz/Product/VAG-N0102478/9185916
A4 Quattro 1,8T

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Tak to je super, my jsme to nikde nemohli najít... Předpokládám, že si to hledal podle etky, protože podle typu vozu to nelze... Díky moc za TIP!

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

A ještě se zeptám na jednu věc... Co si pod ně dal za podložky? Chtěl jsem tam dát ty nord lock, ale měli je jen v pozinku a navíc jsem si je zapoměl vzít, když jsem si byl pro ty šrouby. Teď tam mám podložky, které se podle barvy zdají být v žárovém zinku, jako ty šrouby od Victor reinz co jsem zkoušel a taky se povolili. Ty podložky byli k nim, tak nevím jestli je to dobrá volba :-D Nerad bych něco zanedbal, abych do toho nemusel už po čtvrté vrtat. To bych to už asi poslal ze skály :-D

Bull
Řidič
Řidič
Příspěvky: 56
Registrován: 26.06.2012 22:15
Bydliště: Jablůnka n.Bečvou

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Bull »

Podložky jsem nechal originální,výška 4 nebo 5mm.
A4 Quattro 1,8T

Alad1n
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 04.10.2018 09:11

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Alad1n »

Nakonec jsem koupil k těm šroubům i originál podložky. Jen ty šrouby z odkazu nebyli ony,ale známý to našel v etce nebo kde a objednal ty správné. Akorát ta cena byla zajímavá... :D Za tři šrouby s podložkami jsem platil myslím něco přes 800 Kč :D
Bohužel jsem se ještě nedostal k výměně,jelikož se čekalo na nějaké další díly. Prorezla mi asi na třech místech ta kovová trubka co je nahoře pod deklem a pídil tudy fridex ,tak to udělám vše ať je klid... :D

Uživatelský avatar
Graun
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 21.06.2016 09:24
Bydliště: Nový Jičín

Re: Povolování šroubů mezi svody a turbem !!!

Příspěvek od Graun »

Přidávám video k tomu Nord Locku (NL), aby bylo pochopeno co to umí.
https://youtu.be/IKwWu2w1gGk" onclick="window.open(this.href);return false;

Jinak pokud do toho započteme další faktor jako je teplota, která významně působí na pevnost spojení společně s vibracemi (prodloužení šroubu vlivem teplotní dilatace) tak máme na konci povolený spoj. Chce to použít pevnostní šroub s válcovaným závitem a k tomu zajištění tím NL nebo podložkou se zajištění proti povolení (ohyb v místě šestihranu).

Všiml jsem si, že ten NL již čínani okopírovali a dá se to na aliexp. také sehnat. Jak dobře to okopírovali je otázka.

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
ŠKODA KAROQ 2.0 TDI 110kW / STYLE / 4x4 / DSG-7 / cappuccino beige metallic (MY2019)
ŠKODA CITIGO 1.0 MPI 55kW / 5D / STYLE PLUS / beige metallic (MY2018)
ex VW GOLF IV 1.6 SR (74kW, AKL, r.1999), LPG

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“