Stránka 1 z 6

Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 23.04.2011 21:52
od Mára_VR6
Ať mi ještě někdo zkusí říct, že v podvozku (diferáky, převodovka, rozvodovka) jsou doživotní náplně. :evil: :evil:
No vlastně jsou, pokud je tam necháte, tak se konce životnosti dočkáte brzy.

Takže u mě najeto 140tkm - skutečných

Tak tohle jsem dnes vypustil z auta, podotýkám, že všude chybělo a nikde není patrný ani náznak úniku - na to jsem háklivej, já musím mít agregáty suchý :wink:

Zleva - přední dif, rozvodovka, převodovka (man.)

Co na to říkáte?

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 24.04.2011 01:01
od Peterka72
:wink: Máro také těm doživotním náplním nevěřím . :negative: Už jsem si nechal spočítat výměnu ale mám automat , tak tam je těch litrů trošku víc :roll: Prý se vlezu do 9000 kč :roll:

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 24.04.2011 09:35
od jenes
Mohol by si napísať aký olej si dával do predného dif, rozvodovky a množstvá?

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 24.04.2011 09:38
od Mára_VR6
koupil jsem to podle VINka u VW

dif - 0,9l
převod - 1,8l
rozv - 0,85l

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 25.04.2011 20:53
od Mára_VR6
Tak dneska servisní den pokračoval, dělal jsem na něm od 8.00 do 18.00 a ani jsem to nedodělal.
Protože když jsem se v něm ryl v sobotu, tak jsem sundal hadici sání a přišlo mi, že v ní jsou šponky- takže hned panika a dneska jsem z něj vyhodil komplet vedení vzduchu od hlavy a hlavně jsem byl zvědavej na turbínu. Naštěstí nic, je v pohodě, ale když už je venku, tak ho zítra nechám udělat, přetěsnit.
Komplet jsem všechno vymyl benzínem a skoro jsem to i zkompletoval.

A takhle vypadal mezichladič od kola, docela hnus :roll:

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 14:29
od Dix_
Mára_VR6:Ve Fabii jsme měnili olej v převodovce a taky je to poznat.Prostě se nesmí dát na to,že je to doživotní náplň a vyměnit. :)

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 18:19
od GeneHawkins
Hele, a co na tom poznáte?

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 18:36
od Mára_VR6
tak co je vidět na oleji je jasný, je to sice jen vizuální porovnání, ale ten rozdíl při jízdě je markantní.

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 18:40
od GeneHawkins
Vidět? Asi jako na motorovým? A markantní při jízdě, jo? O litr spotřeba dolů?

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 18:44
od Mára_VR6
Nebuď ironickej :wink: :D je jasný, že tohle jsou uzavřený agregáty a olej se špiní opotřebením dílů a vnikáním mikroskopického prachu.
Mám manuál, takže poznám velký rozdíl při řazení a celkově podvozek ztichnul.

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 09.05.2011 20:30
od GeneHawkins
No, já nevím. Já teda nic nemám proti tomu, za čas je vyměnit, ale jsem skeptickej ke znatelnýmu výsledku.

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 10.05.2011 19:43
od Dix_
GeneHawkins:U Fabie je poznat,že to řazení jde lehčeji než s tím původním olejem.Lehko jde i tak,ale po výměně oleje je to ještě lepší.

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 02.06.2011 15:07
od lerak71
Tak jsem podlehl "panice" :-) a nechal si vyměnit všechny doživotní náplně tj. aut. převodovka, rozvodovka, rozdělovací př. a diferáky. Vše mi udělali v autorizovaném servise za 10tis bez DPH (protože Mára, i když to vypadalo, že to udělá se prostě neozval...). Byl jsem výměnám přítomen a musím konstatovat, že při mejch "poctivejch" 115tis km - TO BYLO ASI FAKT ZBYTEČNÉ. (Kupodivu měli tentokrát ve všech třech aut. servisech, kde jsem se na to ptal, pravdu, že neměnit). V diferácích byl olej překvapivě čistý (ani ne černý), v převodovce a rozvodovce byl tmavší, ale nic zásadního. Překvapivě nešpinavější byl v rozdělovací převodovce, i když za celou dobu jsem použil redukci tak max 36 hodin. :laugh:
Myslím si, že výměnu má tak cenu dělat až kolem 200tis, ale samozřejmě záleží na tom jak kdo s autem jezdí ...
Zdar

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 02.06.2011 15:08
od lerak71
Jo ještě jsem zapomněl dodat, že žádný rozdíl v řazení nebo spotřebě jsem NEPOZNAL....

Re: Výměna "doživotních" náplní

Napsal: 02.06.2011 16:48
od koto99
Aj ja som mal na tom najhoršie v rozdelovacej prevodovke. Nezáleží na tom či jazdíš na redukcii alebo nie. Ten oleje sa zapeká kvôli treniu lamiel, ktoré tam sú. Máme tam diferák Thorsen a lamelovú uzávierku, ktorá dokáže sprostredkovať rozdelenie momentu v rozmedzí 100-50-0% na predok, 0-50-100% na zadok a za ideálnych podmienok štanardne 50-50% na predok a zadok. Takže keď dobre akceleruješ, tak vlastne pomaly zapekáš ten olej, lebo lamely sa začnú treť a prenášajú krúťak viac dozadu. Ak jazdíš v teréne a zavreš si uzávierku, tak vlastne si šetríš olej aj lamely. Ale v teréne tu jazdí asi málokto.