Start stop

1979 - 20..

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1796
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Start stop

Příspěvek od FandaTDI »

To bych právě taky čekal(nebo aspoň o něco "nadsazenější" dobíjení v případě, že to bere stále nějak "dopočítávaně" v potaz např. ty wear-level křivky...) a ani v podstatě není těžký si to změřit/porovnat (napěťově i proudově), jen si na to ve vhodnou chvíli vzpomenout a mít na to chvilku... I když je fakt, že hlídání aku mívaj už i auta bez ss ...

Čečulák
Řidič
Řidič
Příspěvky: 64
Registrován: 27.06.2018 20:39

Re: Start stop

Příspěvek od Čečulák »

Ja to odpojovat nechci, vsichni se domnivaji, tusi, mysli si, ale nikdo presne nevi co to muze dal ovlivnit.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1796
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Start stop

Příspěvek od FandaTDI »

No já jsem taky pro "elegantnější" řešení, jen jsme ti tu debatu trošku "zvrhli" v to, jestli/jak moc velký je ten battery management ku*vítko (natož když už jsem se setkal s několika autama, kdy dealer/prodejce u novýho ani nenakóduje aku...)

yama
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 19
Registrován: 25.11.2018 17:32

Re: Start stop

Příspěvek od yama »

S tím ne/dobíjením jsem to myslel, že dobíjí jen při rekuperaci a pokud poklesne napětí pod 12,2V. Prostě nedobíjí permanentně, jak jsme bývali zvyklí. Ale s dobíjením externí nabíječkou mám pochybnost - nabiju aku na 100%, ale hned následující jízdu ji systém nechá vybít na 50-60%. Třeba nedávno po 3h jízdě jsem naměřil 12,6V. Auto mám 5 měsíců. No - zatím si pořídím voltmetr do zásuvky a budu sledovat hodnoty během jízd. Občas auto celý týden stojí, tak bych před odstávkou možná dobíjel...

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1796
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: Start stop

Příspěvek od FandaTDI »

S tím voltmetrem to není špatnej nápad, jen pro přesnější představu to chce mít porovnaný úbytky(přímo na aku, altíku,...). Dneska jsem si udělal takovej malej testík na cca "tříletým" Supu a ani nevím, jestli psát, co mi z toho vychází... :-D No vezměme to tak, že by se výsledek dal považovat i za docela přesnej test aku ;-) Byla nabitá max.na 50%, "nabíjecí" napětí se při vypnutí SS a "průměrných spotřebičích" ustálilo na 13,15V a když jsem odpojil konektor u aku, po několika vteřinách to stouplo na 14,8V (imho si jí "ohmatávala"), jenže dobíjecí proud vzrostl o sotva 10A (že by začínající sulfatace? ;-) ... při pomalým "inteligentním" nabíjení cucala pěkně nenažraně :-D ) , takže se to po chvíli ustálilo na nějakých 13,6V a to bez ohledu na to, jestli byl konektor připojenej nebo ne... A asi nejvtipnější na tom je, že to po tom testu nezapsalo žádnou chybu :-D

Odpovědět

Zpět na „Caddy“