Stránka 1 z 3

Start stop

Napsal: 07.04.2019 20:53
od Čečulák
Kdyby někdo chtěl otočit funkci tlačítka vypnutí SS,
tak funguje z ISP shopu relé na SS.
Po startu se SS automaticky deaktivuje sám.
Přes Caristu mi to nešlo.
Cena 600 kč.
Montáž celkem nenáročná. :good:

Re: Start stop

Napsal: 15.05.2019 21:00
od xdedek
Mohl bych poprosit o detailnější informace k zapojení?
Díky

Re: Start stop

Napsal: 15.05.2019 21:41
od Čečulák
Je to docela jenoduche a soucasti vyrobku je planek zapojeni.
4 vyvody
Jeden das na kostru
Druky na privod el po zapnuti klicku
Zbyvajici dva das na kontakt spinace na SS.
Je tam 6 dratu...tri nahore a tri dole.
Zapojit na horni levy a horni prostredni.
Brano pohledem na spinac z venku.
K vypinaci...
Vydloubnes krajni krytky vedle vypinace.
Strcis tam prsty a zaberes pomerne dost smerem k sobe.
Cele je to jen nacvakle na sponky.

Re: Start stop

Napsal: 16.05.2019 06:35
od xdedek
Aha.. a kde je to tedy přesně k sehnání?

Re: Start stop

Napsal: 16.05.2019 07:40
od pajosII
je to elektronické relé se " zpožděným doběhem " http://www.ispshop.cz/index.php?main_pa ... HmqVP5wRf9" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Start stop

Napsal: 16.05.2019 12:50
od Čečulák
Ano, pri zkouseni funkcnosti pocitejte s tim, ze po sepnuti privodu el. to prepne asi az po 5 sekundach...
Pro kontrolu funkcnosti ma relatko uvnitr blikaci diodu.
Mam to v aute asi 2 roky a spolehlive to funguje.

Re: Start stop

Napsal: 20.05.2019 17:58
od yama
Ahoj, výše uvedený tip je jen pro TDI, nebo i pro benzín 1,4 TSI?

Re: Start stop

Napsal: 20.05.2019 21:32
od Čečulák
Na ISP shop vznes dotaz, pan je docela komunikativni, rekne Ti fundovanou odpoved.

Re: Start stop

Napsal: 20.05.2019 21:42
od Čečulák
Když tak o tom přemýšlím, to relé nedělá nic jiného, než že sepne jako ten spínač co musíš sám mačkat, takže nejspíš ano.
Ale proč se tam neoptat...

Re: Start stop

Napsal: 28.08.2019 15:49
od yama
Ještě bych se zeptal ohledně baterie, resp. jejího (ne)dobíjení za jízdy, díky start-stopu. Má smysl ji pravidelně dobíjet externí nabíječkou, aby neztrácela kondici? Problém vidím hlavně v situacích kdy např. přijedu na hory s baterií ne plně nabitou a na týden auto odstavím v mrazu...

Re: Start stop

Napsal: 28.08.2019 23:05
od FandaTDI
Čečulák - podle odkazu bych ten jejich "pokročilej mikroprocesorovej systém" šacoval taky na nějaký zpožděný automatický vypnutí ("zmáčknutí tlačítka"), až by mě docela zajímalo, co to vlastně obsahuje... :-) Tím pádem může být trošku zavádějící to "otočení" funkce start-stopu (což u některých aut/jednotek jde i přes VCDS, ale častěji spíš jen různýma způsobama vypnout/"oblbnout"...)
yama: Nesmíš jezdit na hory, na který se stojí fronty :-D Vhodným dobíjením (natož při provozu, ve kterým je víc zatěžovaná, samozřejmě s ohledem na přesnej typ aku...) se určitě dá prodloužit životnost, ale pokud je baterka v pořádku, nemělo by to být potřeba a pokud v pořádku není, tak ani taková prevence nemusí pomoct ... A není mi úplně jasný, jak je myšleno "(ne)dobíjení za jízdy", za jízdy by se měla dobíjet vždy, i když řízení dobíjení je kolikrát spíš na škodu, ale jestli mi něco neuniklo, tak koncern nejde směrem "Blueefficiency", kde to problém fakt byl a amíci to dokonce řešili "pravidelnýma/-ějšíma výměnama aku" ... Ale pokud i koncern nedobíjí "co to dá do dosažení nominálního napětí" (aby se mohl taky chlubit lepší tabulkovou spotřebou paliva...), pak by bylo o to smysluplnější ten start-stop opravdu oblbnout... Blbý je, že ani v autorizáku nezjistíš (imho ve většině případů sami nevědí...), jak přesně ten battery management funguje, resp. jak moc/přesně "chytrý" je to řízení dobíjení (jestli/jak moc např. zohledňuje opotřebení aku nebo hlavně/jen aktuální napětí a jestli/v jakých situacích si i dočasně zvyšuje napětí i v případě AGM, apod.)

Re: Start stop

Napsal: 29.08.2019 14:24
od Čečulák
Myslim, ze to pouze pouhym sepnutim (misto rucne cudlikem) SS proste vypne, takze v podstate otoci funkci pro me jako uzivatele. Auto uz nemam, fungovalo to bez zavad, takze musim do noveho opet koupit. Jinak baterka i pres dlouhe jizdy neustale okolo 12.2 voltu. Co jsem vycetl, tak v tahu dobiji jen kdyz musi a jinak pouze pri brzdeni motorem. Takze kdyz vysplhas na hory, tak auto nejspis bude s baterkou na nutnem minimu. Asi by to chtelo v pripade velkych mrazu startovaci kabel pro jistotu.

Re: Start stop

Napsal: 29.08.2019 21:47
od FandaTDI
Dneska jsem se o tom bavil s člověkem, co do toho docela vidí a ano, i VWAG už docela dlouho využívá "rekuperaci", při který do aku cpe dost velký proudy, ale když jsem zacházel do podrobností jako "řešení" startstopu odpojením konektoru, říkal, že to by na řízení dobíjení velkej vliv mít nemělo, ale úplně přesně to taky nebyl schopnej říct...
Jinak 12,2V je málo na jakejkoliv typ baterky (aspoň na "klidový" napětí, to už je značnej stupeň vybití...), takže by možná nebylo od věci řešit vypnutí ss důkladněji i v souvislosti s tím řízením dobíjení (byť třeba lehce na úkor spotřeby...) ...

Re: Start stop

Napsal: 30.08.2019 13:31
od Čečulák
Udajne SS nema s chytrym dobijenim nic spolecneho.
Ja mam 12.2 na aute, ktere jezdi denne cca 180 km, SS relatkem stale neaktivni.
Na Fabii 3 mam rekuperaci potlacenu a pres kratke jizdy drzi od 12.48 do 12.6 V
Delal mi to Ferda25 ze Strakonic.
Pohybuje sena Skodahome.

Re: Start stop

Napsal: 31.08.2019 15:58
od kubisz
chytry dobijeni by se melo vypnout vytazenim datovyho kabelu z - polu baterky, nebo?