Stránka 1 z 1

Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 13.09.2021 23:52
od ViloMi
Nazdar, na aute ( Touran 1.9 TDI BXE 2008 ) som si vsimol zavadu , ze jedno ci studene, alebo zahriate malo na volnobehu minutku - dve hodnoty prietoku EGR a MAF v pozadovanych hodnotach , cize okolo 250mg/str , ale po chvili mi vyskocili obe hodnoty na 400 mg/str a viac a zmenil sa zvuk motora, po tuknuti do plynu zas chvilu obe hodnoty v poriadku a zas po par minutach cez 400 a tak dookola.
https://photos.app.goo.gl/X4Zhpd9zMhqUPdFJ8

A pred par dnami sa rozsvietila kontrolka motora a na diagnostike vyhodilo chybu :
Intake manifold flap - no signal
Po vymazani chyby sa asi po tretom starte objavi znova.

Takze bud umrela skrtiaca klapka abo je niekde pretrhnuty kabel , poistka c.24 je OK a za jazdy necitim nejaky velky rozdiel, len pri vypinani motora zatrasie autom. Tomu rozumiem, kedze prave tato klapka "zjemnuje" vypinanie motora.

Mohla prave odchadzajuca skrtiaca klapka sposobovat to skakanie hodnot na volnobeh? Rozoberal niekto skrtiacu klapku? Zanesena je len uplne minimalne, takze zanesenim, si myslim, ze to nebude.

Re: Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 14.09.2021 21:01
od ViloMi
Tak som skrtiacu klapku vymontoval a otvoril, myslim, ze skorodovala zvnutra, vyskratovala a zhorela.
https://photos.app.goo.gl/8b4Bt3GDS8AK18Sw6
https://photos.app.goo.gl/FKaLdcrbUkuofie69
https://photos.app.goo.gl/zdQ3DGm4SibDgLzXA

Re: Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 15.09.2021 09:20
od kubisz
ta druha fotka fakt vypada, ze to shorelo; to vypinani motoru urcite klapka resi, mozna i ty hodnoty pri volnobehu... dejte pak vedet, jestli vymena, nebo repase pomohla

Re: Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 18.09.2021 21:35
od ViloMi
Stara klapka bola mrtva, o tom niet pochyb, ani cez VAG diagnostiku nepracovala, neotvaralo a nezatvaralo ju. Vobec nic nerobila. Takze urcite spalena. Zohnal som druhu jazdenu klapku zo Superba ( rovnake oznacenie ako moja - 03G 128 063 J V 100 ) ta funguje. Uz nemam pocit, ze sa motor rozsype ked ho vypinam.
Chybu v RJ motora " 012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): No Signal " som vymazal, kontrolka motora zhasla.
Klapka ma oznacenie vytlacene na tej ciernej plastovej casti
https://photos.app.goo.gl/s5Frurtbr6z7vsrQ6
Neviem co znamena "V 100" lebo som nasiel rovnake cislo ale koncilo "V 120". Mozno by fungovala aj taka. Neriskoval som a bral rovnaku.
Nenasiel som vo VAGU kanal, kde by sa klapka mala prisposobovat, alebo nastavovat zakladne hodnoty po vymene. Myslim, ze diesel to nema.
Ale skacuceho vysoke hodnoty MAF a EGR na volnobehu bohuzial ostali. Na logu pocas jazdy sa MAF aj EGR spravaju podla mna normalne, tak neviem.
Ze vraj to moze robit opotrebovana vacka, alebo zakarbonovane sanie.

Re: Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 20.09.2021 09:07
od kubisz
no a neni este nacatej samotnej EGR? ani ne tak zakarbonovanej, jako "zas..." sazema; EGR by melo jit vyzkouset, jestli chodi 0-100; to s tou klapkou netusim, estli se da dat prizpusobeni, ale neco delal napriklad "maco": https://www.youtube.com/watch?v=EDvq-ZrMkdk

edit: ale koukam, ze taky na benzinu...

Re: Zvysene MAF a EGR hodnoty

Napsal: 22.09.2021 02:04
od ViloMi
EGR som cistil, ale po vycisteni ziadna zmena k horsiemu ci lepsiemu.
Otvaranie a zatvaranie EGR som preskusal aj podtlakom cez podtlakovu pistol, aj cez test akcnych clenov. Ventilcek chodi normalne hore-dole. A ked drzim podtlak pistolou tak ventilcek zostane v polohe jak prave je- tj neunika podtlak.
Aj samostatny test EGR cez zakladne nastavenia vo VAGu mi vysiel "EGR passed"
https://youtu.be/fY8VjkRDJxA?t=642
nedava mi zmysel, ze za jazdy funguje ako ma - pozeral som si logy, aj na volnobeh ide ako ma. Ale preco ide na volnobeh spravne iba chvilu to este neviem. Tiez som bol najprv v tom, ze musi byt na vine on a jeden novy som kupil, ak nepridem na nic lepsie, tak ho vymenim, ale neverim , ze je chyba v nom.