Stránka 1 z 16

Halogen vs. bixenon

Napsal: 31.10.2013 23:38
od mavi
Ahoj, jsem tu nový a resim zdali halogen ci bixenon, opravdu halogen na Golfu 7 svítí mizerně?
Prosím o postřehy.
M.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 01.11.2013 08:23
od jirkaa64
Co chceš slyšet? Xenon určitě líp svítí, vzhledově vypadá jinak, takže pokud jseš ochoten si za to připlatit, tak běž do toho. Já mám obyč. a jsem spokojen. Když si přečteš tohle fórum, tak tady má hodně lidí xenony, ale ve normálním provozu musím minout hodně G7 aby je některý měl.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 01.11.2013 11:41
od efreeti
Myslím, že není třeba chodit kolem horké kaše. Halogeny svítí dost špatně (pocitově hůř než Berlingo, Mazda 3 minula gen., Octavia 2 a možná i než Felicia ...to jsou auta se kterýma můžu osobně srovnávat). Možná pomůže přizvednutí světel v servisu...to sem ještě nezkoušel.
Je na zvážení jestli xenony stojí za mastný příplatek...mi za to nestály.
Z cca 10 nových golfu co sem viděl na cestách měl xenony jen 1.
Ještě bych dodal, že očekávám, že se xenony brzy stanou oblíbeným artiklem auto-lapků...

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 01.11.2013 22:00
od Bofors
myslím, že to nebude tak zlý. xenon je xenon to určitě ale že by háčka svítili hůř než ve felicii? já jsem spokojen, svítí líp než moje staré auto. žít se s tím v pohodě dá.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 07:06
od Flekmatik
Díky moc za info. To že z venku vypadají xenony líp je mi celkem jedno, na to je to moc drahá sranda :) To ty peníze dám radši do nezávislého topení - častěji jezdím v zimě než po tmě.

Můžu porovnat Octa II xenon vs halogen a musím říct že sám sem preferoval spíš halogen - neptejte se mě proč. Lapků se taky bojím a další mínus bylo když jsem zjistil že Rko má ledkové obě U ve světlech, ne jenom jedno jako normální golfy.

Problém je že mě pravidelně děsí lidi a recenze co si stěžují na špatné svícení halogenů v Golf VII. Bojím se jestli tam VW nedal nějaké kurvítko aby nás potrestal že si nechceme připlatit - obecně by přece potkávací světla měli svítit cca stejně (jsou omezená předpisy) - akorát xenon by měl mít jinou barvu, míň žrát a musí být natáčecí.

Takže díky za uklidnění že se s halogenama dá v pohodě jezdit - možná ideál by byla ňáká fotka, nebo porovnání.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 07:42
od mavi
Ahoj, a jake bylo tve stare auto? asi tam pridam xenony bez LED...

edit: fotka by se take sikla...
kurvitka bych se nebal,
jen me s**e že v DE jsou Bixenony s LED v Highline standard, stejne jako 17" kola "Dijon" i když 16" na naše silnice myslím budou lepší.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 07:47
od Flekmatik
Pozor na to že ty levnější xenony kromě LED nemají "dynamické přisvěcování do zatáček", nevím na kolik je to zásadní, samotného by mě zajímalo porovnání.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 07:55
od mavi
Ahoj, no myslím že svicení do zatáček je realizováno pomocí mlhovek, ještě na to mrknu, nic méně vlastní zkušenost ze Superba 2 je že když máš Xenony tak to svícní do zatáček není potřeba... U superba to prostě nemělo žádný efekt.

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 08:08
od mavi
http://www.flickr.com/photos/58190042@N03/8649221548/" onclick="window.open(this.href);return false;

zde neco o konstrukci...
jednoduché Bixenon svetlomety mají statické přisvícení do zatáček
http://www.flickr.com/photos/58190042@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 14:27
od ivan02
Nezkoušel jste někdo dodatecne vyměnit obyčejná světla za xenonova ? Co se musí všechno vyměnit mimo světel?

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 02.11.2013 20:23
od sirdo
mavi píše:jen me s**e že v DE jsou Bixenony s LED v Highline standard, stejne jako 17" kola "Dijon" i když 16" na naše silnice myslím budou lepší.
len si treba pozriet na akej sume zacina Highline v Nemecku, za tie peniaze si kludne nalozis bixenony s LED a 17" Dijony aj v CZ/SK...

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 04.11.2013 23:12
od mavi
to je pravda...

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 05.11.2013 19:43
od petresl
mavi píše:http://www.flickr.com/photos/58190042@N03/8649221548/

zde neco o konstrukci...
jednoduché Bixenon svetlomety mají statické přisvícení do zatáček
http://www.flickr.com/photos/58190042@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochu se to dublují témata viz Bi-xenony - statické přisvěcování do zatáček
S tím svícením jednotlivých provedení je to trochu jinak.
Mám Highline (měl jsem sice u mlhovek psáno ze statickým přisvětlováním do zatáček, není ale u nich tato funkce aktivována. Je aktivována u aut, která mají jako hlavní světlomety halogeny) a k tomu příplatkové bi-xenonové světlomety s LED diodami (pro denní svícení) s dynamickým přisvěcováním do zatáček, provedení pro Dynamic Light Assist. Funguje to takto: při běžné jízdě na silnici vyšší rychlostí (nevím od kolika km/h) se bi-xenony stále natačejí viz http://www.youtube.com/watch?v=MDqXqr8KLG0" onclick="window.open(this.href);return false; (jízda, kde je snímáno kamerou natáčení bi-xenových světlometů při jízdě, občas je vidět rozsvícení druhé žárovky). Při nižší rychlosti (nevím do kolika km/h a ostřejší zatáčce se rozsvěcují ty vnitřní světlomety (žárovky H7) - vyzkoušeno) viz http://www.youtube.com/watch?v=TjKETZc21_Q" onclick="window.open(this.href);return false; Bi-Xenon with AFS II (při vyjíždění při pomalejší rychlosti a ostřejší zatáčce je vidět přisvětlování pomocným reflektorem).
Názorná ukázka svícení jednotlivých druhů světel:
https://www.youtube.com/watch?v=zwjMyjSKBc8

A tak fungují originální kompletní zadní LED světla, která jsou v nabídce od léta 2013 (moje zadní dvojité se mi líbí víc):
http://www.youtube.com/watch?v=UWFlVYd0 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;

Díky za odkazy na obr. provedení světlometů, pro přehlednost je uvádím přímo:
Halogen.jpg
Bi-xenon.jpg

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 11.04.2015 14:23
od karlozs
Trochu to tady oživím.

Jsem zklamaný z halogenů. Vidím hůř než u předchozího auta. Mám pocit, že osvětlujou kratší vzdálenost. Proto používám částo dálkové světla, když přede mnou nejede žádné auto. Když jede auto v protisměru, přepínám dálkové zpět, abych neoslňoval protijedoucí vozidla. Protijedoucí vozidla mě často oslňujou. Možná, kdyby svítily halogeny více, tak bych s oslňováním neměl takový problém.

Další problém se týká odbočování. Když jedu uprostřed noci a odbočuji na vedlejší cestu (např. 90 stupňů úhel) a na neosvětleném místě, tak jedu poslepu, protože nemám mlhovky s přisvěcováním do zatáček, a prostor vlevo ani vpravo není vůbec halogeny osvětlený.

Dají se ty halogeny nějak přizvednout? Máte někdo stejný problém a jak jste ho vyřešili?

Až teď s odstupem času jsem se začal zajímat o rozdíly mezi různými druhy světlometů. Původně mi to bylo jedno, protože s halogeny na předchozím autě jsem problémy neměl. Ale to, co mi svítí teď na Golfu, je velká slabota.

Teď jsem se začal o problematiku více zajímat a na stránkách http://www.auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false; je zajímavý článek
http://www.auto.cz/halogen-vs-xenon-dio ... rely-80531" onclick="window.open(this.href);return false;

Malý extrakt porovnání níže:

Re: halogen vs bixenon

Napsal: 12.04.2015 09:09
od Bofors
Ty halogenový světla svítí tak jak svítí ani ne tak pro to že jsou halogenový jako proto že tam jsou použité longlife žárovky, které vydrží svítit opravdu dlouho než prasknout ale za cenu menšího světelného toku. Vyměň žárovky a bude svítit lépe ale taky to budeš častěji měnit.