BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
beryboi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 17.01.2013 13:44
Bydliště: Ustí nad Labem

Re: brzdy

Příspěvek od beryboi »

to je kolem 5 tisíc, no budu muset ještě za investovat to jsem tam daval nedavno novou spojku a repas. převodovku. dík za radu z brzdama si nechci zahrávat to není sranda.

kuban05
Řidič
Řidič
Příspěvky: 99
Registrován: 21.09.2012 20:53

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od kuban05 »

čau čau. prosím o radu-mam 1.9tdi 85kw pd 4motiona ..do včerejka jsem neměl s brzdama jedinej problém,bzdy fungovali super a auto sem zastavoval na fleku. včera odpoledne jedu domů- zaparkuju atd. po hodině couvám od baráku přibzdim a normálka,jedu chci přibrdit a prošlápl sem pedál skoro až na podlahu(tak 1cm od koberce)---ŠOK--- no nic jdu to pomalu vyzkoušet,ani jsem nenašlapal bzdu a druhý zabrždění ok i když bych řekl že pedál malinko měkčí a další brždění taky ok,po cca půl hodině mi to nedá a jdu to znova zkoušet..první zabrždění ok ale druhý zabrždění zase podlaha a dálší brždění zase skoro ok.když mam motor vyplej tak pedál neprošlápnu,když je nastartovanej a postavim se na něj tak se propadá ale až na podlahu ho nedomáčknu(pomaličku cca 10-15sekund),včera sem byl ještě na zvedáku a nikde nic neteče a brzdovka se neztrácí. jediné čeho sem si všiml že při každém šlápnutí na pedál je jako by se měnila poloha začátku(někdy stačí jenom položit nohu na pedál a je cítít že už brzdí ale pak zase začíná brzdít cca 1cm po zmáčknutí)
prosím o nějakou radu(můj osobní názor je bud ta trubka od čerpadla do posilovače nebo hl.brzdový válec) motor jede normálně-není to líný a brzdovka je v autě cca 1,5roku,,, abs+esp funguje
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od lubos1947 »

Tipoval bych to na hlavní brzdový válec.
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Olda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 01.01.2010 21:04
Bydliště: Vsetín

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od Olda »

Ahoj. Před pár dny jsem zadupnul brzdy a prasknula mi brzdová trubka na levém zadním rameni takže jsem dojížděl 70 km přes kopce na ručku. Podle toho co jsem zjistil se dá koupit jenom originál za 1500 - 1700 Kč. 7M3 611 763B. Nemáte někdo tip na slušný servis v okolí Vsetína či Zlína kde umí trubku z metráže případně tip na rozumný přípravek na výrobu příslušného hrdla ? Tak nějak tuším že mě výhledově čekají všechny trubky, teď rozhodně obě na těch ramenech (pravá 7M3 611 764B). Anebo vymýšlím blbost a musím holt koupit originál ? Díky.

standaPS
Řidič
Řidič
Příspěvky: 55
Registrován: 07.05.2014 21:09

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od standaPS »

Zeptej se v nějakým lepším obchodě s autodílama. Většinou (aspoň u nás) tam prodávají brzdový trubky v metráži a mají tam lis na ty koncovky. Jenom si změříš jak potřebuješ dlouhou a potom si jí tam nějak naohýbáš..
Sharan 2004, 1,9tdi 96kw
Plzeň

Olda
Řidič
Řidič
Příspěvky: 54
Registrován: 01.01.2010 21:04
Bydliště: Vsetín

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od Olda »

Díky, zkusím se ještě poptat. Tady mě od toho spíš odrazují.

Tuner S
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 14.05.2017 21:58
Bydliště: Prievidza

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od Tuner S »

Zdravím Vás klubáci.
Ak by mal niekto z Vás problém s prepadajúcim sa brzdovým pedálom a slabým brzdným účinkom na vašom aute tak mám riešenie. Treba mi auto doviesť a za dve hodinky by ste mali odchádzať s lepšie fungujúcimi brzdami a neprepadajúcim sa brzdovým pedálom. Túto závadu som odstránil už na dvoch VW Sharan 1,9TDI prvej generácie, jednej Seat Alhambra 1,9 TDI prvej generácie a jednej Škoda Octavia1 1,9 TDI. Majitelia menili hlavné brzdové valce, brzdové kotúče, brzdové platničky a pedál stále padal aj po niekoľkonásobnom odvzdušnení. Experimentovaním a niekoľkomesačným študovaním a skúšaním hydrauliky brzdového systému vozidiel VW group som našiel systém ako "sfunkčniť" brzdy do stavu takého aby brzdový pedál zaberal hneď od vrchu a držal tlak. Problém s predajúcim sa brzdovým pedálom majú najme vozidlá VW Sharan 1, Seat Alhambra 1, Škoda Octávia 1, Seat Toledo 2, Seat Leon 1 - tieto vozidlá sú vybavené takmer totožným brzdovým systémom a systémom ABS.
V prípade ďalších otázok ma kontaktujte cez súkromnú správu.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od kubenec »

Přesuň to sem http://www.vw-club.cz/viewforum.php?f=370" onclick="window.open(this.href);return false;
A co cena?

pajdos1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 26.06.2017 22:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od pajdos1 »

Zdravím klubáky,
rád bych vás požádal o radu. Dnes jsem měnil na Passatu B5 AJM zadní brzdové trubky a středové hadice. Na pravou zadní jsem dával nový pístek. Odvzdušňovali jsme každou stranu zrhuba 7x s nastartovaným motorem. No překvapivě brzdový pedál má dlouhý krok - chce to hodně prošlápnout, aby to brzdilo jak má. Dřív stačilo o polovičku míň. Jinak ABS na šotolině zahrčí, při prudkém prošlápnutí na silnici to brzdí fest - ale musí se šlápnout hluboko. Nemyslím si, že by se to zavzdušnilo dopředu, do nádobky jsem doléval pořád po MAX a z třmenů ke konci odvzdušňování lezla jen čistá kapalina bez bublin. Nevím tedy, jestli je správně, že účinnost brzd u Passatu je zhruba v půlce chodu pedálu či je něco špatně? Díky!

PS: Při testovací jízdě byly všechny kotouče stejně teplé.
Passat B5 1.9 TDI-PD; AJM; 1999

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6608
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od BigBang »

Píšeš do sekce Sharan.

Asi bude zavzdušněný ABS.
Hliník
Wartburg 353 Tourist

!RIP!
Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem
Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992
ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa

Detailing Club

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od kubenec »

A jak si to odvzdušnoval? Postup. Já jsem měnil 2x třmen a vždy stačilo nechat třeba 2-3minuty otevřený odvzdušnovák a ndobku. Až začala téct kapalina, tak jsem udělal 2x natlakování a povolení šroubu a mám klid.

pajdos1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 26.06.2017 22:42
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od pajdos1 »

Sorry, nevšiml jsem si sekce Sharana. Ale brzdy jak brzdy... Měnil jsem tam potrubí, středové hadice a prasátko. Nechal jsem vytékat skrz odvzdušňovák. Na odvzdušnění jsem byl sám. Mám vyrobenou odsávací jednotku na ruční pumpu a nádobu - povolil jsem odvzdušňovák, šel zmáčknout brzdový pedál a podepřel ho deskou - pak podtlakem výcuc ven, ale moc to nešlo. Pěnilo to, bubliny létaly tam a zpátky, tak nevím. Včera jsem dělal pokus s lahví via youtube (naplněná láhev s hadičkou připojenou na odvzdušňovák a druhý konec ponořený v lahvi a šlapat). Jenže kdesi u motoru to syčelo a pedál se velice špatně vrací nahoru - vzduch v ABS? Brždění na trávníku, aby zahrčela ABS, pak znova odvzdušnění flaškou...jakýsi vzduch z tama vyletěl, ale nic moc. Při povolení odvzdušňováku se pedál se blbě vrací a jde ztěžka zmáčknout. Zítra ráno jedu ke kámošovi, zkusíme pustit ABS čerpadlo skrz VAG a pak odvzdušnit. Druhá strana šla flaškovou metodou ve srovnání dobře, ale bez podtlaku.
Passat B5 1.9 TDI-PD; AJM; 1999

J.A.Y.
Řidič
Řidič
Příspěvky: 92
Registrován: 10.07.2013 21:48
Bydliště: Teplice nad Metují

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od J.A.Y. »

mně dlouhej chod pedálu u Sharana dělá po výměně destiček jeden zadní brzdič. Zřejmě nefunkční samostav, takovej ten debilní závit. Pístek zajede odhadem 3mm, tak mu potom dlouho trvá, než se zas vrátí. To samý je s ručkou. Objednávám nový brzdiče, protože starý jsou stejně rezatý jak prase, jeden pístek orezlej, tyčky k mechanismu ručky vyrezlý... tak uvidím pak.
Sharan I 98 1,9, trošku zanedbanej, ale náš ;)
Sharan III 2013 2,0

puk00
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 27.03.2010 10:45
Bydliště: Benatky n/J
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od puk00 »

Kdysi jsem tu ve vlákně řešil problém s propadáváním pedálu, po vleklých potížích a postupných výměnách částí brzdové soustavy a obdobích kdy to jakžtakž fungovalo nakonec celý problém vygradoval do situace, kdy nebylo možné dobrzdit do fáze, kdy začne reagovat ABS, tj. normálně to jakžtakž brzdilo, ale při nouzovém brždění to prostě nezastavilo. Celý problém nakonec vyřešila výměna jednotky ABS. Všechny problémy zmizely. Toliko jen pro info.

skodovak
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 16.11.2013 02:17
Bydliště: Pardubicko

Re: BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

Příspěvek od skodovak »

Ahoj,alhambra 1 r.99 Tdi.. brzdí jak se ji chce,víceméně pozoruji když se jede pomalu a často se brzdí,pedál je tvrdý a auto nebrzdí,možná jen pocit,ale v teple je to asi ještě horší. Když se jede plynule delší trasa bez zastávky tak to funguje celkem normálně,ale doma na dvoře nebo v koloně,zásadní problém. Možná mi i přijde,že to ztratilo výkon..?? Co to? Děkuji ji moc... musím to nějak řešit,je to pekelně o hubu..
Seat Alhambra 1.9TDi 81kw chip by Motorpower >> 142.3PS ,EGR OFF
VW Sharan 1.9 TDi 85kw

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“