Stránka 1 z 54

MOTOR, TURBO: závada turba, vyčištění turba

Napsal: 11.01.2007 18:14
od radoch
Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?

Napsal: 11.01.2007 18:17
od Vytvarnik
Při kolika otáčkách se to stalo?

Re: odstavení turba!!???

Napsal: 11.01.2007 18:20
od Tomm
radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Na vag, vycist pamet zavad. Pokud tam bude prekrocen plici tlak turba, je to ono. Nejspise zatuhla regulace turba. (dalsi moznosti: spatny ventil pro regulaci turba nebo mozna i vaha vzduchu)

Napsal: 11.01.2007 18:48
od kazbic
Tak mám úúúplně ten samej problém.Taky se mi to stalo prvně při předjíždění.Jako by se tam zapnul omezovač otáček,nebo co.Ale dělá to jenom někdy a mechanik mi řekl,že kdyby to byla váha,tak by to dělala už stále.Zítra ráno jsem objednanej na diagnostiku a na opravu.Nejspíš to prý je ta regulace turba.Hodně se to prý stává u aut,který převážně řídí ženský. Moc brzo řadí a nevytáčí motor do vyšších otáček. :D Tohle když mi ten mechanik řekl,tak jsem při cestě z Chomutova dal Šariku hned "za uši" a neudělalo to ani jednou.Zítra dám vědět jak jsem dopadl.

Napsal: 11.01.2007 18:57
od Tomm
kazbic píše:Tak mám úúúplně ten samej problém.Taky se mi to stalo prvně při předjíždění.Jako by se tam zapnul omezovač otáček,nebo co.Ale dělá to jenom někdy a mechanik mi řekl,že kdyby to byla váha,tak by to dělala už stále.Zítra ráno jsem objednanej na diagnostiku a na opravu.Nejspíš to prý je ta regulace turba.Hodně se to prý stává u aut,který převážně řídí ženský. Moc brzo řadí a nevytáčí motor do vyšších otáček. :D Tohle když mi ten mechanik řekl,tak jsem při cestě z Chomutova dal Šariku hned "za uši" a neudělalo to ani jednou.Zítra dám vědět jak jsem dopadl.
To je ono, kdo nevytaci motor, tak nepouziva regulaci turba, pak tomu jednou slapne, regulace je zatuhla a nestihne omezit tlak, ten prekroci max. a r.j.shodi motor do nouzovyho rezimu. Po vypnuti a znovu nastartovani je to ok.

Re: odstavení turba!!???

Napsal: 11.01.2007 20:35
od leonhk
radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Známému se přihodilo taky tohle. U něho to byla trhlina ve vysokotlaké hadici turba. Říkal mi, že i spotřeba šla nahoru - to asi jak na to musel víc dupat aby to jelo.

Re: odstavení turba!!???

Napsal: 11.01.2007 20:40
od patper
leonhk píše:
radoch píše:Pánové,průser!!Jel jsem z Štemberka na Bruntál,při předjíždění náklaďáku do kopce(asi tak 2500 otáček)přestal Sharan táhnout,jako bych měl ruční brzdu,napadlo mně vypnout a znovu zapnout zapalování,potom vše v pořádku.Kolega se domnívá,že ŘJ odstavila turbo,asi pro vysoký plnící tlak.Múžete mi,prosím,poradit,co s tím?
Známému se přihodilo taky tohle. U něho to byla trhlina ve vysokotlaké hadici turba. Říkal mi, že i spotřeba šla nahoru - to asi jak na to musel víc dupat aby to jelo.
To je neco jineho... Pri tomhle muzes slapat jak chces,ale pres 2500ot.to nejede :wink:

Napsal: 11.01.2007 20:52
od rfarsky
Tak tak a může to být ventilem N75 nebo zanešenejma lopatkama na turbu a nebo váhou vzduchu.Oděravejch hadicích k turbu nemluvě.Napojit to na Vag kouknout za jízdy jestli je váha vzduchu v normě,popřípadě ozkošet jak se pohybuje naklápění lopatek,mělo by to jít volně.

Napsal: 11.01.2007 20:54
od neverhood
mozte tu prosim popisat ako ta regulacia turba vlastne pracuje, ked dokaze "zatuhnut" pri nepouzivani?

Ja som mal dojem ze nove turba maju variabilne nastavitelne lopatky a tie ze sa natacaju podla otacok skoro stale.

Napsal: 11.01.2007 20:58
od rfarsky
To je pravda ale poku s tím jzdíš dlouhodobě jako důchodce tak to naklápění zatuhne a pak to nahlásí řídící jednotce chybu na tlaku vzduchu.

Napsal: 11.01.2007 20:59
od Tomm
neverhood píše:mozte tu prosim popisat ako ta regulacia turba vlastne pracuje, ked dokaze "zatuhnut" pri nepouzivani?

Ja som mal dojem ze nove turba maju variabilne nastavitelne lopatky a tie ze sa natacaju podla otacok skoro stale.
No vzdyt jo, male otacky - aby melo turbo vyssi ucinek, nastavi se lopakty do polohy pro vyssi tlak. Jakmile pridas otacky, tak se postupne reguluji = nastavuji se aby snizily tlak - aby se neprekrocil max.plnici tlak motoru.

Presny hodnoty nevim, ale byva to myslim v rozmezi 1700-2500ot/min (ten prechod z jedne polohy do druhe)

Napsal: 11.01.2007 21:47
od neverhood
a chyba sa da odstranit dakym vycistenim a premazanim alebo je to zrele na vymenu?

Napsal: 11.01.2007 21:48
od rfarsky
Tak tak zkusit vyčistit nebo rozhýbat růčo třeba to půjde.

Napsal: 11.01.2007 21:49
od Tomm
neverhood píše:a chyba sa da odstranit dakym vycistenima premazanim alebo je to zrele na vymenu?
Nekdy pomuze to rozebrat a vycistit, ale nekdy taky ne. Nejlepsi je tomu predchazet = poradne tomu slapnout :D

Napsal: 11.01.2007 22:44
od g2tdi
zatuhne při brzkem řazení někdo si myslí že ten motor šetří ale opak je pravdou ta regulace je ovladaná podtlakem když je velkej plnící tlak tak jednotka da impulz do vetilu omezení tlaku turba a ten pustí podtlak do membrány tzv westgate ventilu a ten odfoukne plnící tlak do výfukového potrubí, když plnící tlak překročí max jednotka to vyhodnotí jako ohrožení motoru a spadne do nouzového režimu. Když závada není trvalá jen přechodna tak se po bezproblémových 50ti nastartovaní závada sama vymaže z paměti závad.