MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

Zdravím Vás,

doufám, že nebude naštvaní, že zakládám nové téma, ale po rozhovoru s jbarmanem, kde jsme dospěli k názoru, že by možná nebylo špatné sem dát nějaké info i o tomto "problému", tak tak činím..........

(předem říkám a přiznávám se, že vše co tu budu citovat je převzato z Dieselpower fóra, kde se tomuto řešení věnují docela dost podrobně)

zde jsou základní otázky, které možná budou někoho zajímat:

Co a k čemu vůbec je EGR?
EGR je zkratka anglického názvu Exhaust Gas Recirculation. V překladu to znamená recirkulace výfukových plynů. EGR ventilem jsou dnes vybaveny všechny nové automobily, ať již benzínové nebo naftové. Ventil má za úkol snížit množství emisí Oxidu dusíku (NOx) ve výfukových plynech, které vznikají za vysokých spalovacích teplot. Jeho funkce spočívá v přepouštění části výfukových plynů (až 50%) zpět do sání, kde se mísí s čerstvým vzduchem a poté putují společně do válců. Ve válci dojde ke znovu spálení části výfukových plynů, což má za následek - díky menšímu množství kyslíku v nasávaném vzduchu - nižší teplotu výfukových plynů. A to znamená i nižší produkci NOx.

Je potřeba si uvědomit, že pokud do válců nedostaneme dostatečné množství kyslíku, není možné vyrobit stejné množství energie jako v případě, že bychom ho tam dostali - to znamená nižší výkon motoru.
EGR pracuje při nízkém a středním zatížení motoru, a tudíž, v těchto režimech jízdy dochází ke spalovaní až polovičního množství kyslíku, oproti tomu, jaké by motor dokázal přijmout. Proto je v těchto režimech výkon téměř konstantně snížen.


Výkon motoru mi stačí a nechci zbytečně poškozovat životní prostředí.

Určitě. Při provozu EGR, jak už bylo řečeno, dochází k přepouštění spalin zpět do sání a to samozřejmě s sebou přináší mimo výhody v podobě nižší produkce NOx, i nevýhody.
Vzhledem k tomu, že při spalování nafty vznikají mastné saze, je potřeba počítat s tím, že se nám tyto mastné saze pomocí EGR dostávají do sání, kde se usazují, a pomalu a jistě snižují světlost sání, což vede k nižšímu výkonu v celém rozsahu otáček!!! a v častých případech i ke zvýšené kouřivosti právě ve vyšších otáčkách. (má za následek zvýšenou produkce škodlivých emisí)


Mimo nižšího výkonu vůz se zaneseným sáním i nadměrně kouří. Ze zkušeností zákazníků víme, že v mnoha případech situace vypadá následovně.
Když se rozhodnete problém řešit a svěříte vůz servisu (který nevyniká přílišnou odborností), tak se nejdříve na Vaše náklady vymění váha vzduchu, následně třeba turbodmychadlo s nulovým výsledkem - problém přetrvává a Vy už jste o zhruba 30.000Kč lehčí. A přitom by stačilo jen vyčistit sání nebo zaslepit EGR, se kterým se těchto problémů zbavíte nebo jim zcela předejdete.


A projde mi vůz po zaslepení EGR stanicí technické kontroly?

Ano. Pokud nemáte na motoru nějakou jinou vážnější závadu, např. značně zakarbonované nebo špatně rozprašující vstřikovací trysky, způsobující nedostatečnou atomizaci paliva zvyšující škodlivé emise, tak se není čeho obávat.


Jaký má tedy pro mě přínos zaslepení EGR? Shrnutí:

dochází ke znatelnému zlepšení nejen průběhu, ale i výkonu v nízkých a středních otáčkách
po zaslepení nedochází k zanášení sacího traktu mastnými sazemi a k postupnému snižování výkonu


(tento příspěvek je mnou mírně upraven, protože jinak se týká samozřejmě také reklamy na určitý způsob zaslepení a také propagace výrobku)

originál text je zde: http://race.dieselpower.cz/Produkty/egr-pipe-kit.php

Já jsem u svého auta použil daleko jednodušší, rychlejší a levnější způsob.........výrobou klasické záslepky, instalací před EGR ventil............(je více způsobů, jak EGR zaslepit, např. úpravou softwaru v řídící jednotce, zaslepením podtlakové hadičky a tím pádem nechat EGR pořád uzavřené, ale takto bych to řešil jen v případě, že vše je na 100% v pořádku........záslepka je jistota :D )

Kdyby tento topic byl alespoň pro jednoho z Vás přínosem tak jsem rád.........případné dotazy rád zodpovím anebo můžu poslat i nějaké odkazy........

Uživatelský avatar
parizek_ltm
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2659
Registrován: 01.10.2008 22:01
Bydliště: Praga

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od parizek_ltm »

O tomhle jsem taky slysel, resp. resil to s mechanikem, kdyz jsem menil turbo. Sam mi taky rek, ze by ventil zaslepil, jelikoz pak sani i turbo dostava zbytecny "zaprah" od spalin, ktere do nej znovu putuji.

Uživatelský avatar
Slavoš
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 416
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lipník nad Bečvou/Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Slavoš »

Loni po výměně motoru mi začalo auto padat do nouzáku,vše se proměřilo VAGem a i EGR ventil byl podle měření v pořádku.Auto stále mělo zátah až od 2500 ot/min.Po zaslepení EGR ventilu jede od 1400 ot/min a od 1600ot/min už táhne turbo.Od zaslepení ani jednou nouzák.
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2619
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Jose1 »

Bandog
Já myslím, že toto téma bude přínosné......
Nicméně mám hned pár dotazů.....
Když ventil nechám zaslepit, jak moc to pozná životní prostředí, prostě pokud víte, hoďte sem nějaká čísla.
A dále, jak často, a kde se tedy musí čistit to sací potrubí, které se zanáší dle slov výše. Třeba i návod sem dejte někdo, kdo to už dělal.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

já abych se přiznal, tak jsem pouze zaslepil výstup k EGR ventilu, nic jsem nečistil, protože dle mého (doufám, že né mylného) názoru, pokud auto normálně maká bez problémů a nepadá do nouzáku, tak se mi nechtělo nic rozebírat a čistit..........je to taková trošku "prasárna" že jsem to neudělal, ale na druhou stranu u našich aut není zrovna moc dobrý přístup k EGR tak jsem to vyřešil pouze zaslepením............zkusím dohledat nějaké informace k životnímu prostředí, ale na druhou stranu to právě měří na emisích STK a když emisemi normálně projdu bez problémů a bez "známých" tak podle mě vliv zaslepení není vůči prostředí až tak rozdílný.............

laicky řečeno jde o to, že motor už zpětně nenasává to, co už jednou vyloučil a tím pádem se mu líp "dýchá"...........

zkusím na netu někde najít postup vyčištění sacího potrubí, ale podle mě na tom nic není........zkuste mrknout na stránky dieselpower a na fóru jsou nějaké fotky,které udělali ostatní při zaslepování a možná Vám to trošku objasní situaci...........

jdu na to mrknout a hodím odkaz :D

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

už to mám, ale předem podotýkám, že z těch fotek jsem vůbec nebyl moudrej, protože to zaslepují na jiném koncernovém autě............na první stránce to podle mého názoru ten borec řeší dosti zbytečně a poněkud nešťastně, protože zaslepí EGR mechanicky záslepkou a k tomu ještě zaslepuje i podtlakovou hadičku..........

kdybych neměl pravdu, tak mě, prosím, opravte

odkat: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=9979

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5487
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od patper »

EGR - toho je vsude uz spoustu napsano :idea:

Nejednodusii reseni je - zaslepeni - skorozavreni - Vagem :wink:

P.S. mam zaslepeno Vagem uz pres rok....ted na STK probehlo normalni mereni = 5krat plnej :twisted: a prosel jsem uuuuuuuuuuuuplne v pohode = zadne protekce :!: :wink:

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

Patper,

máš pravdu, všude toho je dosti, ale tady u nás zatím ne...........tak jsem měl jen snahu kamarádům trošku ulehčit hledání, když jsem měl dneska trošku času.............je dobře, že ty to máš uděláno VAGem, u některých aut je to třeba přes VAG problematičtější z toho důvodu, že EGR třeba nemaká správně a tak se to dá řešit i "jinak"............proto jsem to chtěl trošku osvětlit i tady "u nás"...... :mrgreen: :D

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5487
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od patper »

Jasne...ale ono toho je spousta i tady na foru :idea: Jinac prave Vagem se docili toho,ze nahlasi chybu :!:

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

jj, máš pravdu ty.........je toho tady hodně, ale ne přímo u nás Sharanů.........a za druhé ti musím dát také za pravdu, že VAGem se docílí toho, že auto nehlásí chybu, ale jen v případě toho, že EGR maká na 100%........kdyby tam byla nějaká mechanická chyba tak ti soft nebude hlásit problém a ty si budeš myslet, že je vše OK, ale ve skutečnosti může být EGR třeba pootevřený.........

nejideálnější je kombinace obou variant.........upravit software a zaslepit mechanicky :D

Uživatelský avatar
vikino
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 357
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od vikino »

Kluci zajímavý počteníčko,vážně o tom uvažuju,že do toho pujdu taky.
Jeden dotaz,poznali jste nějak vy osobně zvýšení výkonu?
vikino

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

Vikino

já osobně jsem drobné zlepšení pocítil..........můžu říci, že motor trošku lépe akceleruje, ale u mě těch motorových a softwarových změn je více takže nemůžu porovnat se sériovým autem :D

nevím jak u motorů PD :?:

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5487
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od patper »

Bandog píše:
nejideálnější je kombinace obou variant.........upravit software a zaslepit mechanicky :D
To je prave omyl :idea:

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od Bandog »

patpere,

já nejsem mechanik ani počítačový specialista..........tento topic jsem založil po diskuzi s kamarádem, že by rád získal nějaké informace, tak prosím pokud jsou mé informace mylné, tak je klidně doplňujte........já budu jenom rád a určitě to bude pro dobro věci.........

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5487
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: EGR ventil: funkce, zaslepení, atd.

Příspěvek od patper »

Zde je take neco :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=792614#p792614

:oops: ted nemam cas to tu prohledat - jedu zitra na hory - pokud to nedoplni nekdo jinej,tak to potom najdu a zkopcim semka :wink:

Ale jednoduse receno - Vagem je stale v cinosti = 'nezaroste' nehlasi chybu = zaroven je tusim na 95% zavren :idea:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“